خبرگزاری کار ایران

با تلاش دو پزشک ارتوپد فنی در هرمزگان ؛

پروتز پای مصنوعی به یک نوجوان رودانی اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۶۱۳

پروتز «اندام مصنوعی» پای راست به امیرحسین نوجوان ۱۴ ساله رودانی با کمک و مساعدت ۲ پزشک ارتوپد فنی و جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اهدا شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، این نوجوان رودانی به صورت مادرزادی از ناحیه ۲ دست و پای راست معلول بوده که با اهدای پروتز پا، به کمک کارکنان بیمارستان امام علی (ع) رودان، دانشجویان واحد پیام نور رودان و جمعی از همشهریانش از زمین بلند شد و با لباس و کفش ورزشی گام برداشت.

رضا عبادی فر متخصص ارتوپدی فنی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص گفت: امیرحسین معلول مادرزادی پس از معاینه و بررسی لازم کاندید پای مصنوعی راست شد و در مدت زمان مشخص پروتز ساخته شده بر روی پای این نوجوان فیکس و این نوجوان موفق به راه رفتن شد.

وی افزود: این پروتز (اندام مصنوعی) پای راست زیر زانو با مشخصه مدولاری (قطعات دار) با پنجه ۶ محوره از جنس کربن سولئوس از کمپانی (CPI) است که هزینه تهیه و ساخت آن افزون بر ۴۲۰ میلیون ریال است.

نماینده کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این خصوص گفت: در این اقدام خداپسندانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان بیمارستان امام علی (ع) رودان، دانشجویان واحد پیام  این شهرستان و جمعی از شهروندان با پرداخت هزینه ای افزون بر ۱۰۰ میلیون ریال و همچنین ۲ پزشک خیر رضا عبادی فر و سعید عباسی متخصصان ارتوپدی با تامین مابقی هزینه افزون بر۳۲۰ میلیون ریال این پروتز را تامین کردند.

خادمی عنوان کرد: امیر حسین اهل و ساکن روستای اسلام آباد رودان فرزند اول خانواده با داشتن یک خواهر هشت ساله و ۲ خواهر دوقلوی یک و نیم ساله تاکنون به دلیل مشکلات مالی قادر به تهیه پای مصنوعی مناسبی نبوده و با همت خیران نخستین قدم‌های خود را برای داشتن زندگی جدید برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز