خبرگزاری کار ایران

ارائه خدمات صنفی در مشهد به مشتریان بدون ماسک ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۱۱۸

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: از امروز خدمات صنفی به هیچ یک از مشتریانی که بدون ماسک وارد محل کسب و کار شوند ارائه نمی‌شود، ضمن اینکه متصدی و کارکنان واحد صنفی نیز ملزم به زدن ماسک هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، محمود بنانژاد گفت: در صورتی که بازرسان اصناف، هریک از متصدیان و کارکنان واحد صنفی را بدون ماسک مشاهده کنند، در مرحله نخست اخطار و جریمه ۳۰۰ هزار تومانی صادر کرده و در مرحله دوم و تکرار تخلف، واحد صنفی را پلمب می‌کنند.

وی افزود: از ۲۵ مرداد ماه تاکنون طبق بخشنامه سراسری ستاد مقابله با کرونا، فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت بودند، اما از امروز محدودیت‌ها بر هفت شغل اعمال می‌شود و سایر مشاغل مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت خواهند بود.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: مشاغل پرخطر که باید از امروز تعطیل باشند شامل رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها به صورت پذیرایی در فضای بسته و باز هستند که این صنوف فقط مجاز به ارائه خدمات به صورت بیرون بر می‌باشند.

بنانژاد تالار‌های پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های بدن سازی، شهربازی و باغ وحش، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی و پاساژ‌ها و بازار‌های سربسته به استثنای پاساژ‌های تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن آلات و کامپیوتر را از دیگر مشاغل مشمول تعطیلی برشمرد.

وی تصریح کرد: میزان همکاری صنوف در تعطیلات ۶ روز گذشته در مشهد رضایت بخش و بیش از ۷۰ درصد بوده است و در این مدت با همکاری بازرسان مراکز بهداشت و اداره نظارت بر اماکن عمومی، ۱۳ هزار و ۵۴۲ مورد بازرسی از نحوه اجرای محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در مشاغل صنفی و غیرصنفی این کلانشهر انجام گرفت.

رئیس اتاق اصناف مشهد تاکید کرد: این بازرسی‌ها منجر به صدور ۳۱۰ اخطار کتبی، تنظیم ۱۸۹ فرم جریمه و پلمب ۱۷۸ واحد صنفی و غیرصنفی در مشهد شده است.

بنانژاد تعطیلی‌ها و محدودیت‌های فعالیت برای صنوف در شرایط اوج شیوع کرونا را بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: هرچند معیشت بسیاری از مردم به باز بودن این صنوف گره خورده و تعطیلی آن‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند، اما این محدودیت‌ها در کنار محدودیت تردد‌های بین شهری و درون شهری، حساسیت شرایط را به مردم یادآور شده و باعث رعایت بیشتر نکات بهداشتی از سوی آنان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز