خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر :

انتخاب شهردار قزوین سیاسی و از سر احساسات نباشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۲۰۶

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه در انتخاب شهردار باید به توان افراد توجه شود گفت انتخاب شهردار سیاسی و تحت تاثیر احساسات نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه اشدری، در جلسه شورای شهر قزوین که پیش از ظهر امروز در صحن شورا برگزار شد گفت: توجه به میراث فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ البته باید توجه داشت که این امر به صرف بناهای تاریخی اختصاص ندارد و حتی کوچه و محلات ما و آداب و رسوم برجای مانده از بزرگترهای ما نیز میراث فرهنگی است.

عضو دوره ششم شورای شهر قزوین ادامه داد: گاهی پروژه‌ها را بدون درنظر گرفتن میراث فرهنگی اجرا می‌شود و همین امر باعث می‌شود این امور به جای اینکه نکته‌ای باشد که به آن افتخار کنیم به تقطه‌ای تاریک تبدیل می‌شود؛ درواقع باید تفکر ارزنده ایرانی و اسلامی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم و فرهنگ‌سازی داشته باشیم و احترام به میراث فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی عنوان کرد: امروز باغستان یکی از فضاهای تاریخی که بخشی از هویت قزوینی بوده و به حفظ آن علاقه داریم و از این رو باید برای حفظ آن برنامه داشته باشیم.

نباید  اجازه داد باغستان به دست نااهلان بیفتد

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: سوداگران زمین با خرید باغات آسیب مهلکی را به این میراث وارد می‌کنند، هر سال در بودجه شهر چند پروژه جدید در نظر گرفته می‌شود، می‌توان درصدی از آن را به خرید باغستان سنتی اختصاص داد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت باغداران برای حفظ باغستان گفت: گاهی وراث و باغداران زمین را به افرادی واگذار می‌کنند که یک روز بتوانند با ترفند و رانت تبدیل به سود بکنند، می‌توان با اختصاص بودجه شرایطی را فراهم کرد که به جای اینکه زمین را به دست نا اهل بسپارند شهرداری زمین را کارشناسی کرده و خریداری کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز