خبرگزاری کار ایران

کاندیدای شهرداری قزوین:

نباید اجازه داد افراد غیر مسئول در مدیریت شهری قزوین دخالت کنند/ فردی که حرفه‌ای باشد از شهرداری به عنوان بدهکار یاد نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۷۱۸

کاندیدای شهرداری قزوین گفت: مدیریت شهری باید به حدی اقتدار داشته باشد که بتواند از منافع شهروندان دفاع کند، همچنین نباید اجازه داد در مدیریت شهری افرادی که مسئول نیستند دخالت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه شورای شهر قزوین صبح امروز با ارائه برنامه‌های کاندیداهای شهرداری صبح امروز در صحن شورا برگزار شد.

محمد پیری، کارشناس ارشد مهندسی عمران که سابقه شهرداری تاکستان، اقبالیه و دانسفهان را در کارنامه خود دارد و کاندیدایی بود که در  این جلسه برنامه‌های خود را ارائه داد.

محمد پیری در تشریح برنامه‌های خود برای شهر قزوین با بیان اینکه باید برنامه پنج ساله و چشم انداز ۲۰ ساله را در نظر داشت گفت: شهر هوشمند و استفاده از تکنولوژی برای اداره شهر و تاکید بر ساختارهای الکترونیکی از جمله نیازهای ما در مدیریت شهری است.

وی در ادامه با تاکید بر جلوگیری از زوال باغستان سنتی عنوان کرد: باغستان سنتی می‌تواند به عنوان برند و هویت شهر قزوین شناخته شود، آب‌های باغستان در بالادست به بهانه‌های مختلف گرفته می‌شود و با بی توجهی به باغستان هویت شهر قزوین نادیده گرفته می‌شود و با کوتاهی در این زمینه خیانت کرده و آیندگان ما را نمی‌بخشند.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید به حدی اقتدار داشته باشد که بتواند از منافع شهروندان دفاع کند و یکی از این موارد توجه به حفظ باغستان است.

استفاده از ظرفیت سایت محمد آباد برای درآمدزایی و تولید انرژی

پیری بیان کرد: ارتقا و بهبود مسائل فرهنگی، هنری و اجتماعی و مسجد محوری باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین ارتقای سواد رسانه شهروندان، اوقات فراغت فرزندان، ایجاد سامانه ایده، تقویت نقش آفرینی و شوراهای اجتماعی محلات نیز از موارد مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا به افزایش دانش، توانایی  و مشارکت افراد جامعه منجر شود.

وی اظهار کرد: توجه به سالمندان، معلولین، فرهنگسازی برای مصرف بهینه انرژی، ایجاد سامانه شفافیت، تبدیل قزوین به شهر دوستار خانواده، مدیریت پسماند و استفاده از پتانسیل سایت محمدآباد برای درآمد زایی و تولید انرژی، بازیافت زباله‌های ساختمانی، مدیریت بحران کم آبی و احیا و مرمت بافت تاریخی و فرسوده از دیگر برنامه‌هایی بود که مطرح شد.

این کاندیدای شهرداری قزوین بیان کرد: نباید اجازه داد در مدیریت شهری افرادی که مسئول نیستند دخالت داشته باشند.

وی اظهار کرد: باید با توسعه محدوده شهری مقابله شده و در مقابل بافت‌های فرسوده مورد توجه قرار گیرد، ما در برنامه ریزی شهری رفته رفته تنزل داشتیم، باید برای همه فرصت سازی داشته باشیم تا همه فکر کنند شهر برای آن‌ها هم هست.

پیری عنوان کرد: ایجاد کدهای درآمدی جدید نیز باید مورد توجه قرار گیرد، ستاد شهر حامی زن از دیگر برنامه‌هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی اظهار کرد: شهرداری بدهکار نیست، شهرداری بده بستان دارد، چرا که به عنوان مثال میلگرد در گذشته نسبت به اکنون  افزایش قیمت زیادی داشته، درواقع کسی که حرفه‌ای باشد به شهرداری نمی‌گوید بدهکار، باید آورده داشته باشیم و برای مردم کار کنیم، باید در شهرداری ریسک عاقلانه داشت و بدون پول کار کرد و هفت میلیارد باتوجه به وسعت شهر مسئله خاصی نیست.

وی با بیان اهمیت موضوع باغستان و راه اندازی معاونت باغستان گفت: بی تدبیری‌های جهاد کشاورزی پدر مملکت را درآورده، نیاز داریم به طور ویژه موضوع باغستان را مورد توجه قرار دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز