خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تعداد بستری‌های کرونایی آذربایجان شرقی چهار رقمی شد/۹۰۰ هزار نفر در استان واکسینه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۶۸۶

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش شمار بیماران بستری کرونا در آذربایجان شرقی به یک هزار و ۳۵۰ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عباسعلی درستی در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با آخرین وضیعت کرونایی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا روز به روز در استان در حال افزایش بوده و هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه‌ی بیمارستان ها بستری هستند.

وی در رابطه با آمار فوتی ها افزود: متوسط فوتی های روزانه‌ی استان طی هفته‌ی گذشته ۹ نفر بود اما در دو روز اخیر به بیش از ۱۰ نفر رسیده است.

وی متذکر شد: روزانه نتیجه‌ی بیش از ۹۰۰ آزمایش کرونا مثبت اعلام شده و ۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز و هفت شهرستان استان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کاهش یافته است، گفت: میزان استفاده از ماسک در استان کاهش یافته و رعایت پروتکل ها به ۵۰ الی ۶۰ درصد رسیده است.

وی در ارتباط با روند واکسیناسیون استان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰۰ هزار نفر که حدود ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان را شامل می‌شود، تاکنون واکسینه شده‌اند.

درستی در پایان تاکید کرد: ظهر دیروز واکسن در سطح استان به اتمام رسید که از صبح امروز واکسن های «سینوفارم» و «کوو ایران برکت» تامین و به مناطق مختلف ارسال شد اما واکسن «آسترازنکا» هنوز به استان تحویل داده نشده است که به محض تحویل در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز