خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

1500 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۱۴۲

استاندار اردبیل گفت: بیش ۷۰۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستای استان بستری شده اند و ۸۰۰ نفر نیز بصورت موقت و سرپایی توسط کادر درمان ویزیت می شوند.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران برگزار شد، عنوان کرد: چند برابر بستری ها غیر از بیمارستان در خانه ها قرنطینه شده اند و این امر نشان می دهد این جهش نسبت به پیک های گذشته خیلی خطرناک و بحرانی است.

وی با بیان اینکه با فرا رسیدن ماه عزا و سوگواری باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی نهایت حساسیت را به خرج دهیم، افزود: در و دیوار شهر برای امام حسین (ع) سیاه پوش شده و باید با رعایت فاصله اجتماعی و با ماسک زدن کاری کنیم که بخاطر از دست دادن عزیزان خود سیاه پوش نشویم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: کارکنان همه ادارات در طرح های نظارتی و کمک به اکیپ های بهداشتی و بسیجیان قرارگاه شهید سلیمانی باید همکاری لازم را داشته باشند و عادی انگاری و کم توجهی نسبت به وضعیت حاکم جایز نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر رعایت پروتکل ها به ۸۰ درصد برسد سیر نزولی را شاهد خواهیم بود، افزود: با همکاری دستگاه های متولی، تمامی مراکز گردشگری و آب های درمانی در شهرستان سرعین، مشگین شهر، نیر و کوثر تعطیل شده و هیچ مسافری برای گردش به این شهرستان ها ورود نمی کند و محدودیت های تردد توسط نیروی انتظامی اعمال می شود.

بهنامجو ادامه داد: نسبت واکسیناسیون در کل کشور به افراد بالای ۱۸ سال ۲۴درصد اعلام شده در حالی که در استان اردبیل تزریق واکسن نوبت اول به بیش از ۲۵۰هزار دز بوده است و همچنین ۷۰ درصد مردم بالای ۶۵درصد در استان واکسن دریافت کرده اند و نسبت به میانگین کشوری در جایگاه مناسبی قرار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز