خبرگزاری کار ایران

بیش از ۳ هزار بیمار کرونایی در خراسان رضوی بستری هستند/افزایش تعداد مبتلایان در استان نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۹۴۴

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون سه هزار و ۱۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی‌اصغر انجیدنی در این خصوص اظهار داشت: هم اکنون سه هزار و ۱۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شامل مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر استان است.

وی بیان کرد: اکنون استان خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا روزهای بحرانی را سپری می‌کند و هم اینک ۵۳۹ بیمار دارای شرایط حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها بستری هستند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افزایش تعداد مبتلایان در خراسان رضوی نگران کننده است، افزود: دورهمی‌های خانوادگی و حضور در اجتماعات از عوامل اصلی شیوع سویه دلتای ویروس کرونا هستند، شهروندان برای حفظ جان خود و کمک به کادر درمان در این شرایط بحرانی باید از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

انجیدنی گفت: بیش از ۱۸ ماه از آغاز دوره همه گیری ویروس کرونا در کشور می گذرد و حوزه سلامت با تمام توان و ظرفیت در حال خدمات رسانی به بیماران است اما باید توجه داشت توان نیروی انسانی و ظرفیت مراکز درمانی محدود است و همکاری مردم می تواند در کاهش این فشار کاری بسیار موثر باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه تمام مسئولان و مردم برای کمک به کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا، اظهار داشت: از مردم کشور درخواست می شود که در حال حاضر که مشهد در شرایط خاصی قرار دارد، به این شهر سفر نکنند تا بتوانیم به شکل مناسبی از این بحران گذر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز