خبرگزاری کار ایران

معاون هلال احمر استان:

هلال احمر قزوین به 55 خانوار گرفتار در سیل امداد رسانی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۹۸۶

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۵۵ خانوار امدادرسانی کردند و با تلاش‌های صورت گرفته ۱۰ نفر از افراد گرفتار در سیلاب نیز رهاسازی شدند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، حکمت الله هاشمی با اشاره به عملیات امداد و نجات در مناطقی که سیل رخ داده، گفت: نیروهای امدادی در هشت روستا شامل شهیدآباد، وروق، پروان، بی آب، چوبینه، کوشک دشت، آتان رود و یارسی به ارائه خدمات به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی پرداختند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۵۵ خانوار امدادرسانی کردند و با تلاش‌های صورت گرفته ۱۰ نفر از افراد گرفتار در سیلاب نیز رهاسازی شدند.

وی عنوان کرد: در عملیات سیل و آبگرفتگی ۹ واحد مسکونی از آب تخلیه، سه دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد و یک مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافت.

این مسئول افزود: برای امدادرسانی به حادثه دیدگان ۵۶ نفر در قالب ۱۷ تیم امدادی به محل اعزام شدند و در این حوادث در مجموع ۱۰ دستگاه تجهیزات شامل ۲ دستگاه ست کوهستان و هشت دستگاه موتور پمپ و لجن کش بکارگیری شد.

وی ابراز کرد: در این سیل چهار نفر در روستاهای شهیدآباد و وروق در شهرستان آوج و همچنین در بخش الموت شرقی  مفقود شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی نفرات مفقود شده در الموت پیدا و به مکان‌های امن منتقل شدند.

هاشمی بیان کرد: اطلاع رسانی، اعلام وضعیت قرمز به ساکنان و ارائه هشدارهای لازم از طریق تیم‌های امداد و نجات و گشت زنی در منطقه مبنی بر تردد نکردن در مسیل‌ها و مسیر رودخانه‌ها و انجام ارزیابی‌های لازم از مسیر رودخانه‌ها از خدمات دیگر ارائه شده در این سیل و آبگرفتگی بود.

وی گفت: هموطنان در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث، تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز