خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اورژانس کشور مطرح کرد؛

افزایش ۳ برابری مأموریت اورژانس در پیک جدید کرونا/ نیازمند ۴هزار آمبولانس جدید هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۶۵

رئیس سازمان اورژانس کشور با عنوان اینکه ماموریت‌های اعزام بیماران کرونایی، ۳ برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: با توجه به نیاز به ۴هزار آمبولانس در اورژانس کشور است اما مجوز خرید ۳هزار دستگاه آمبولانس داده شده و چنانچه در کشور تولید نشود مجبور به وارد کردن آمبولانس خارجی هستیم.

به گزارش ایلنا از البرز، پیرحسین کولیوند امروز با حضور در استان البرز در جمع خبرنگاران به وضعیت امدادرسانی بیماران کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به شیوع پیک‌جدید کرونا، ماموریت های اورژانس، سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: همکاران اورژانس با تمام توان در حال خدمت رسانی هستند و در این ارتباط با خدمات مشاوره ای و  ماموریت انتقال بیماران را به عهده دارند.

کولیوند تصریح کرد: با توجه به ضرورت نیاز بیماران، انتقال از طریق اورژانس به بیمارستان صورت می گیرد که از سردرگمی و بلاتکلیفی بیماران جلوگیری شود و در سرعت پذیرش نیز موثر است.

وی به اقدام جهادی در اورژانس کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به معطلی مردم برای تزریق واکسن، همکاران اورژانس و ستاد در خارج از زمان کار و در زمان استراحت در طرح واکسیناسیون کرونا در قالب طرح ضربتی در کل کشور شرکت کردند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: چنانچه از شلوغی جمعیت در صف واکسیناسیون اطلاع کسب کنیم بلافاصله همکاران برای کمک به محل اعزام خواهند شد و حتی اگر افرادی نمی‌توانند به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند موتور امبولانس به این قشر کمک می‌کند. 

وی گفت: از بالگردها برای اعزام اورژانس به مناطق صعب‌العبور استفاده کردیم که در طرح واکسیناسیون در این مناطق کمک بسزایی شده است و مردم نیز که شاهد این ادعا هستند طی پیام های متعدد از تلاش همکاران اورژانس قدردانی کرده اند.

وی در خصوص ظرفیت تزریق روزانه، گفت: طرفیتی برای خود تعریف نکردیم و می‌توانیم شبانه روزی واکسیناسیون داشته باشیم لذا تا زمانی که مراجعه کننده وجود داشته باشد تزریق واکسن انجام می شود.

کولیوند در ارتباط با تعداد تماس بیماران با اورژانس گفت: در پیک جدید، تعداد ورودی بیماران به بیمارستان ها بیشتر از ترخیص بیماران است و این نگران کننده است.

وی افزود: وظیفه اورژانس امدادرسانی پیش بیمارستانی است لذا طبق این مسئولیت به محض دریافت بیمار در اورژانس تا بستری شدن بیمارستان تحت مراقبت هستند.

کولیوند در مورد نیاز اورژانس به افزایش امبولانس اظهار داشت: با توجه به ضرورت تهیه آمبولانس دو هزار مجوز برای خرید آمبولانس داریم‌ که اگر تولید داخل وجود داشته باشد به تامین این نیاز کمک خواهد شد.

وی با عنوان اینکه در حالا حاضر سه تا چهارهزار آمبولانس نیاز کشور است، افزود: مراکز بهداشتی، بیمارستانها، نیروهای مسلح، خیریه ها، هلال احمر، بخش درمانی خصوصی همگی به امبولانس نیاز دارند. امیدواریم تا عید توسط خودروسازان داخلی این نیاز برطرف کنیم که اگر این امر محقق نشود مجبور به وارد کردن آمبولانس از خارج از کشور هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز