خبرگزاری کار ایران

استاندار مطرح کرد:

موجِ کرونای "دلتا" به کرمانشاه رسیده/ ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۳۸۷

استاندار کرمانشاه از سیر افزایشی مبتلایان کرونا در استان خبر داد و افزود: موج کرونای دلتا از شرق به غرب کشور و استان کرمانشاه رسیده و اگر مردم رعایت نکنند این موج در هفته های آینده می تواند بسیار خطرساز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند در ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان، با اشاره به ورود استان به پیک پنجم کرونا، گفت: متاسفانه موج جدید کرونا که از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده بود، اکنون به غرب کشور و استان کرمانشاه رسیده است.

وی افزود: بسیاری استان‌ها درگیر این پیک جدید هستند، اما در استان به تازگی این پیک شروع شده و در هفته‌های آینده قطعا شاهد افزایش مبتلایان و فوتی ها خواهیم بود و باید از هم اکنون آماده باشیم.

بازوند به کاهش شدید رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه بسیاری مردم پروتکل ها را رعایت نمی کنند و این موضوع می تواند در هفته آینده استان را گرفتار کند.

وی با اشاره به قرمز شدن وضعیت شهرستان کرمانشاه گفت: در همین راستا از تمام صنوف و مشاغل گروه های دو، سه و چهار که فعالیت آنها در شرایط قرمز ممنوع است می خواهیم که همچون گذشته همکاری داشته و فعالیت خود را متوقف کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تشدید بازرسی ها در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: تنها مشاغل گروه یک در شرایط قرمز کرونا اجازه فعالیت دارند.

وی با تاکید بر نظارت هرچه بیشتر بر فعالیت رستوران ها گفت: در شرایط قرمز رستوران های مسقف حق پذیرش مشتری ندارند و تنها باید به صورت "بیرون بَر" خدمات بدهند.

بازوند بر نظارت جدی بر فعالیت تالارها هم تاکید کرد و افزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان باید متوقف شود و فرمانداران باید در این زمینه نظارت جدی تری داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برخی استان ها با شرایط خطرناکی مواجه شده‌اند، گفت: اگر نخواهیم به وضعیت این استان‌ها گرفتار شویم و آمار فوتی‌ها بالا برود، باید همه همکاری کرده و پروتکل ها را بصورت جدی رعایت کنند.

بازوند به خستگی کادر بهداشت و درمان هم اشاره کرد و افزود: نیروهای بهداشت و درمان 18 ماه است در حال مبارزه با کرونا هستند و خدمات رسانی به بیماران کرونایی آنها را خسته کرده و انتظار از مردم این است که برای حفظ جان و سلامت خودشان و عزیزانشان و برای جلوگیری از خستگی بیش از حد نیروهای بهداشت و درمان، رعایت جدی پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز