خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی:

قطع ناهماهنگ برق تبعات اجتماعی بسیاری دارد / قطع برق در استان مرکزی به دلیل خروج از تراز مصرف / گذر مصرف برق از مرز 65 هزار مگاوات در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۳۹۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: خاموشی های بی‌برنامه برق به هیچ عنوان پذیرفته نیست و قطع ناهماهنگ برق در شهرستان‌ها تبعات اجتماعی بسیاری دارد. این اتفاقات در نوبت‌های متعدد منجر به اعتراض و گلایه‌مندی مشترکان و آسیب به بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید فرخی در جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق استان مرکزی، افزود: اطلاع رسانی در راستای تصمیمات به مشترکان ضروری است و در این رابطه نیاز است که مدیران با تشکل‌ها، رسانه‌ها و مردم ارتباط بیشتری برقرار کنند و پیش از هرگونه تبعات اجتماعی چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: قطع انرژی الکتریکی مشترکان بخش‌های مختلف در وضعیت بحرانی باید با نظر کارگروه گذر از اوج مصرف اعمال شود. بنابراین باید مدیران برای این موضوع، تابع برنامه زمان‌بندی باشند. اعمال برخی تصمیمات در خاموشی بدون برنامه منطقی به نظر نمی‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: شرکت برق باید انشعاب مشترکان پُرمصرف را در صورت عدم رعایت الگوی تعیین شده قطع کند تا دیگران مشمول تبعات رفتار غیرمسئولانه برخی از افراد نباشند.

فرخی تصریح کرد: سهمیه مصرفی برق استان 1240 مگاوات پیش‌بینی شده است و علیرغم اینکه سهمیه مذکور کاهش نیافته اما در روزهای اخیر شاهد قطع برق و گلایه نیز استانی‌ها بوده ایم.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای باختر نیز در این جلسه گفت: از ۲۷ اردیبهشت سال جاری مشکلات کمبود برق مطرح شده و 29 خرداد با خارج شدن نیروگاه بوشهر از مدار و بازگشت بعد از 2 تا 3 هفته، قطع برق ایجاد شده است.

علی صفری افزود: از شب گذشته نیز به دلیل فشار به نیروگاه‌ها و خارج شدن 5 نیروگاه از مدار، مشکلات متعددی در تأمین برق ایجاد شده و در نتیجه قطع برق مشترکان اجرا شده است.

وی ادامه داد: 1024 مگاوات سهمیه برق برای استان در نظر گرفته شده که 1302 مگاوات بیشتر از سهمیه استفاده شده است. در واقع به دلیل آنکه استان مرکزی از تراز برق مصرف خارج شده، جریان برق قطع شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای باختر با بیان اینکه با هر یک درجه افزایش دمای هوا، 3500 مگاوات به مصرف انرژی الکتریکی افزوده می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در کاهش دما برای هفته پیش رو، پیش‌بینی می‌شود قطع برق به حداقل برسد.

معاون شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: هفته گذشته مصرف واقعی برق از مرز 65 هزار مگاوات انرژی الکتریکی در استان مرکزی گذشت. این در حالی است که ظرفیت خدمات تنها برای ۵۴ هزار مگاوات وجود داشت. به همین دلیل معضلات جدی برای گذر از کسری ۱۱ هزار مگاواتی انرژی الکتریکی در اختیار و مصرفی استان پیش آمد.

حسن کیوان پور افزود:  مصرف بیش از حد برق و گذر از میزان ظرفیت موجود، باعث شد تا مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در کوران گرمای هفته گذشته با دشواری‌های زیادی در استان مرکزی همراه باشد.

وی ادامه داد: 21 تیرماه سال جاری اوج مصرف برق استان با 987 مگاوات بود، در حالی که سهمیه استان 900 مگاوات در نظر گرفته شده بود.

معاون شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: صنایع فولاد و سیمان استان برابر با مصوبه ابلاغی مصرف، حداکثر با 10 درصد مصرف، همکاری خوبی با شرکت برق دارند. در این راستا نیاز است شرکت ایرالکو نیز همکاری جدی تری با شرکت برق در مدیریت مصرف داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز