خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در شرق کشور؛

صدور پروانه ضد جعل در نیشابور آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۲۳۷

شهردار نیشابور گفت: برای نخستین‌بار در شرق کشور توسط شهرداری نیشابور صدور پروانه و پایان کار ساختمانی ضد جعل برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نجفی در مراسم آغاز بهره‌برداری از پارک آفرینش در شهر نیشابور افزود: یکی از اسناد رسمی که در محاکم قضایی مورد استناد قرار می‌گیرد پروانه و پایان‌کار شهرداری است که در گذشته این موارد به صورت دفترچه صادر می‌شد که هویت و قابلیت استناد بهتری داشت.

وی اظهار داشت: این اوراق ضد جعل که برای پروانه و پایان کار شهرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد برای نخستین‌بار در شرق کشور توسط شهرداری نیشابور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد تا مردم با اطمینان بیشتری از آن ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۳۹۲ هزار مترمربع ۸۶۲ فقره پروانه ساختمانی در نیشابور صادر شده و از زمانی که سیستم‌های مکانیزه راه اندازی شده امکان استفاده از دفترچه های قدیمی دیگر میسر نبوده و در یک برگه معمولی صادر می‌شود، متاسفانه موارد زیادی داشتیم که جعل‌های گوناگون در این زمینه انجام می‌گرفت و مشکلات قضایی برای شهروندان به وجود می آورد. 

شهردار نیشابور با بیان اینکه این اوراق ضد جعل دارای هولوگرام و پس زمینه‌ای است که تنها با نور ماورای بنفش نمایان می شود و امکان جعل ندارد و در صورت جعل کاملا قابل تشخیص است یادآور شد: طی چهار سال اخیر هر سال به میزان ۵۰ هزار مترمربع به فضای سبز شهر نیشابور اضافه شده است و سرانه فضای سبز از ۱۰ ممیز ۸۳ صدم به ۱۱ ممیز ۵۰ صدم رسیده است.

نجفی خاطرنشان کرد: از شهریور سال گذشته اجرای ۱۰ طرح در طی هر یکصد روز در دستور کار قرار گرفت و در این چهارچوب طی ۳۰۰ روز ۵۸ طرح به ارزش ۵۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که در این شرایط اقتصادی و کرونا در مقیاس نیشابور رقم قابل توجهی است. 

وی اعلام کرد: احداث ۹ پارک محلی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع در ۹ نقطه شهر یکی از دستاوردهای این طرح بود که طراحی، اجرا و بهره برداری از این‌ طرح‌ها در کمتر از ۴ ماه انجام شد و پارک آفرینش امروز به عنوان آخرین پارک از این مجموعه با مساحت ۱۲ هزار مترمربع و اعتبار ۳۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

نجفی افزود: در هرکدام از این پارک ها قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار وجود دارد و از این سیستم برای آبیاری استفاده شده و با مخازن ایجاد شده در سایر نقاط اطراف آن ها نیز از این سیستم بهره برده اند و گونه های گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی منطقه در آن کشت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز