خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس مطرح کرد؛

بیش از ٣٥٠٠ گروه جهادی در فارس سازماندهی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۷۱۴

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، ورود جهادگران در اجرای طرح همیار بیمار و تدفین متوفیان را از اقدامات شاخص این گروه‌ها در پی بحران کرونا عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل قزل سفلی در یک نشست خبری گفت: گروه‌های جهادی فارس آماده ورود به عرصه بین الملل هم هستند تا چتر خدمت رسانی را در سایر نقاط عالم باز کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی ما در قالب محله محوری و جغرافیا محوری فعالیت می‌کنند، بیان کرد: امروز ما گروه‌های جهادی داریم که نه تنها در فارس که ار استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان در حال فعالیت هستند.

قزل سفلی افزود: همچنین بسیاری از جهادگران استان فارس در چارچوب طرح هنگ امداد طبیعت در بحث اطفای حریق در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: ٤٩ گروه جهادی در آن مقطع که عموما دانشجویی بود، فعالیت می‌کردند، اما امروز بیش از ٣٥٠٠ گروه جهادی تنها در استان فارس سازماندهی شده است.

قزل سفلی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم در قالب چهار راهبرد تا امروز بستر حضور جوانان در گروه‌های جهادی فراهم کنیم، این راهبرد‌ها را در قالب ساماندهی گروه‌های جهادی، توانمندسازی در حوزه‌های عمومی و تخصصی، پشتیبانی از گروه‌های جهادی و پیگیری مسائل حقوقی گروه‌های جهادی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: ٤٠ جهادگر در کشور داریم که دو نفر از آنان در فارس حضور دارند، اما هنوز نام شهید به آنها اطلاق نشده که پیگیری‌های حقوقی آن‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس به تشکیل قرارگاه‌های جهادی هم اشاره و بیان کرد: در حال کادر سازی قرارگاه‌های مسئله محور مانند آسیب‌های اجتماعی و منطقه محور هستیم. در حال حاضر قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در فارس شکل گرفته و قرارگاه جهادگران آبرسان هم به زودی راه اندازی می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه همچنین گفت: بیش از ٣١٥ برنامه در جهاد سازندگی فارس تا ١١ مردادماه با محوریت جهادگران در قالب‌های نشست‌های گفتمان جهادی، یادواره جهادگران آسمانی، دیدار با ائمه جمعه سراسر استان، نشست‌های مجامع جهادی، تقدیر از جهادگران، رونمایی از ویژه نامه منهای نفت، میزگرد‌های رسانه‌ای و... برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: رزمایش ١٢ هزار خدمت رسانی در قالب ٩٠٠ اردوی یک تا ١٥ روزه در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سلامت، آبرسانی، اقتصاد و اشتغال، آموزشی و تحصیلی و ... نیز اجرایی می‌شود.

قزل سفلی با بیان اینکه 60 تیم جهادی در حوزه دامپزشکی در این طرح فعال خواهند بود، گفت: همچنین با توجه به نیاز مردم با همکاری اداره کل دامپزشکی استان رزمایش واکسیناسیون دام‌های سبک استان از بیماری نشخوار‌کنندگان طاعون از چهارشنبه ٦ مردادماه آغاز و تا دو ماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز