خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز در دیدار سفیر کشور صربستان:

ظرفیت لازم برای ایجاد روابط اقتصادی با شیراز وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۶۷۸

شهردار شیراز در ادامه امضای پیمان دوستی با شهر «نووی ساد» صربستان، پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2022، با سفیر این کشور در ایران نیز جهت توسعه همکاری ها دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در این دیدار ضمن تشریح سوابق تاریخی، تمدنی، فرهنگی و همچنین وجود حرم شاهچراغ (ع) به عنوان یکی از مراکز گردشگرپذیر شیراز گفت: با توجه به این سوابق، شیراز ظرفیتی جهانی دارد و می تواند مرکز برگزاری رویدادهای فرهنگی، ادبی، مذهبی، علمی و ... باشد.

وی عناصر مشترک فرهنگی و رفتاری بین ساکنین اروپای شرقی و ایران را فصل مشترکی برای نزدیکی دو ملت قلمداد کرد.

شهردار شیراز اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر «نووی ساد» صربستان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۲ است و شیراز نیز در زمینه فرهنگی سابقه ای درخشان دارد، این آمادگی وجود دارد که ارتباطات فرهنگی بیشتری بین این دو شهر شکل بگیرد.

اسکندرپور با اشاره به برگزاری موفق هفته فرهنگی آلمان در شیراز در سال 98 گفت: امیدوارم پس از اتمام همه گیری کرونا، شاهد برگزاری رویدادهای مشترک و حضور هر چه بیشتر گردشگران صرب در شیراز و ایران باشیم.

سفیر صربستان در ایران نیز در دیدار با شهردار شیراز عنوان کرد: ظرفیت لازم برای ایجاد روابط اقتصادی با شیراز وجود دارد اما توسعه روابط فرهنگی که شیراز آغازگر آن است، بهترین راه برای توسعه روابط است.

«دراگان تودورویچ» اضافه کرد: توسعه روابط در بخش فرهنگی، راهگشای روابط اقتصادی است و باید با توجه به ریشه های مشترک فرهنگی دو کشور روابط را تعمیق داد.

وی با بیان اینکه ما به ایران به عنوان کشور دوست نگاه می کنیم، افزود: امیدوارم این روابط نه فقط بین دو شهر شیراز و نووی ساد بلکه در سطح وسیع تر با شهرهای دیگر نیز افزایش یابد.

سفیر صربستان در ایران ضمن اعلام اینکه مردم صربستان به زبان و ادبیات فارسی و یادگیری آن علاقه مند هستند، افزود: کتابهای بسیاری همچون دیوان حافظ و عمر خیام، شاهنامه فردوسی، کتب دینی و در مجموع بیش از ۱۳۰ عنوان کتاب از زبان فارسی به صربستانی ترجمه شده که نشان دهنده نزدیکی دو ملت است.

براساس این گزارش، در اردیبهشت ماه سال جاری شهردار شیراز و شهردار «نووی ساد» صربستان پایتخت فرهنگی اروپا در نشستی مجازی، با هدف توسعه روابط بین این دو شهر تاریخی و فرهنگی قصدنامه همکاری امضا کردند. «نووی ساد» مرکز اداری، اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی و علمی استان ویوودینا صربستان است و به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز