خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:

عملیات اجرایی انتقال پساب به صنایع مولد هرمزگان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۱۱۲

در مراسمی به دستور رئیس جمهور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار و نمایندگان مردم در مجلس، عملیات اجرایی انتقال پساب از تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به صنایع بزرگ واقع در غرب مرکز استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، امین قصمی با بیان اینکه جلوگیری از ورود پساب به ساحل شهر بندرعباس مطالبه دیرین آبفا و مردم بوده است، اظهار کرد: تا پیش از این، شرکت ژرف کار جم برای تصفیه پساب وارد قرارداد شده بود که در ادامه با رایزنی‌هایی که با حمایت استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس صورت گرفت به شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ واقع در غرب بندرعباس به عنوان نهاد جایگزین واگذار شد و با تامین منابع مالی از سوی صنایع قرار است پساب تصفیه خانه فاضلاب به این صنایع بزرگ در غرب بندرعباس انتقال داده شود.

قصمی مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه را بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرعامل آبفا ادامه داد: در حال حاضر ورودی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس100 هزار متر مکعب در شبانه روز است که پس از تصفیه اولیه پساب آن به محیط پذیرنده وارد می شود که با آغاز عملیات این پروژه و تکمیل آن در بازه زمانی مشخص شده، شاهد استفاده از این ظرفیت در صنایع غرب خواهیم بود.

وی از واگذاری پساب بندرعباس به صنایع غرب بندرعباس به عنوان اولین مدل واگذاری به این شکل یاد کرد که با پیگیری ویژه استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس جنبه عملیاتی به خود گرفت و نوید روزهای خوبی برای شهر بندرعباس می دهد.

قصمی افزود: در این راستا بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه، انتقال پساب به غرب شهر بندرعباس، تصفیه تکمیلی و شیرین سازی پساب در تعهد شرکت زیر ساخت است.

وی همچنین به تعهد شرکت زیرساخت در اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در بافت فرسوده بندرعباس اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح باعث سالم سازی اکوسیستم کرانه های خلیج فارس، حل چالش زیست محیطی شهر بندرعباس، پایداری  آب صنایع غرب و..‌. خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز