خبرگزاری کار ایران

آذربایجان شرقی میزبان موج پنجم کرونا/چهار شهرستان در وضیعت قرمز

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۵۰۴

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: با قرمزشدن وضعیت چهار شهر میانه، سراب، عجب شیر و آذرشهر، استان وارد موج پنجم کرونا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سیمین خیاط زاده چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تبریز نیز در مرز قرمز شدن قرار دارد و اکنون وضعیت نارنجی کرونایی در این شهر حاکم است.  

وی افزود: جلفا، مرند، بستان آباد،   بناب، ملکان، اهر، هوراند، شبستر، هریس و مراغه در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرهای اسکو، خداآفرین، کلیبر،   هشترود، چاروایماق، ورزقان و هوراند در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه هنوز دیر نشده و مردم می توانند در کاهش شیوع کرونا کمک کنند، تاکید کرد: استفاده از ماسک رمز غلبه بر کرونا است که فاصله اجتماعی نیز نقش بعدی را بازی می کند.

خیاط زاده ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته متوسط  سه تا چهار نفر فوتی در آذربایجان شرقی بر اثر ابتلا به کرونا داریم و ۲۰ تا ۲۲ درصد نمونه های مربوط به کرونا مثبت است.

وی گفت: همچنین کل واکسن تزریق شده نوبت اول تا امروز ۳۵۶هزار نفر است که حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی گفت: خوشبختانه کرونای دلتا در آذربایجان شرقی دیده نشده اما به نظر می رسد زمانی که سویه ای از کرونا در کشور مشاهده می شود به هر جا سرایت می کند بر این اساس شاید در استان شناسایی نشده باشد.

 درحال حاضر حدود ۶۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز