خبرگزاری کار ایران

آمادگی ۱۶۰ درمانگاه خصوصی خراسان رضوی برای مقابله با موج پنجم کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۷۴۶

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۶۰ درمانگاه بخش خصوصی در کنار مراکز منتخب کرونای زیر پوشش این دانشگاه آماده خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در موج پنجم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،علی اصغر انجیدنی در این باره اظهار داشت: این درمانگاه‌ها در کنار مراکز خدمات جامع سلامت سطح یک به بیماران با علائم مشکوک خدمات ارائه می دهند. اکنون ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته منتخب برای خدمات رسانی به بیماران با علائم مشکوک در بخش سرپایی استان فعال هستند تا بیماران در نزدیکترین محل زندگی خود به این خدمات دسترسی داشته باشند، برنامه نظام ارجاع بیماران کرونایی از ابتدای همه گیری این ویروس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا درآمده است.

وی افزود: بدین ترتیب افراد در صورت ابتلا به بیماری در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا و یا درمانگاه های عمومی در سطح یک مراجعه می کنند که در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی و بستری، به سطوح ۲ و سه ارجاع داده می شوند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۱۹ مرکز سطح ۲ دارای پزشک متخصص، آزمایشگاه و رادیولوژی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند و بیمارستانها نیز در سطح ۳ خدمات رسانی می کنند.

  انجیدنی با بیان اینکه اطلاعات بیماران کرونایی برای پیگیری در سامانه سینا ثبت می شود، افزود: شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا، ضمن تماس با مرکز اطلاع رسانی ۱۹۱ از مراکز ارائه دهنده خدمات در این حوزه اطلاع یابند و در اسرع وقت برای پیگیری به این مراکز مراجعه کنند.

وی گفت: مشارکت مردم در رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی ها، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مهمترین راهکار پیشگیری و کاهش زنجیره انتقال کرونا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز