خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری برق اردبیل مطرح شد:

شناسایی 169 مرکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان / عدم همکاری شهرداری اردبیل در مدیریت مصرف برق / نصب بیش از 3 هزار کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۴۸۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از شناسایی 169 مرکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار و 796 دستگاه رمز ارز دیجیتال در سطح استان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسین قدیمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش دمای هوا طی روزهای آینده و نتیجتا افزایش بار مصرفی برق در استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر تنها راه جلوگیری از خاموشی ها و قطعی برق مدیریت مصرف می باشد که این مهم نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی و عموم مردم است.

وی افزود: در روزهایی که هوای استان خنک تر است 80 الی 100 مگاوات برق نسبت به روزهای گرم کمتر استفاده می شود که نشان دهنده تاثیر بالای تجهیزات سرمایشی در افزایش مصرف برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل تصریح کرد: در صورتی که مدیریت مصرف از سوی مشترکین رعایت نشود به ناچار خاموشی های احتمالی طبق اعلام قبلی اعمال می شود؛ لذا توصیه می کنیم مردم از ساعت 12 ظهر تا 6 بعد از ظهر که پیک مصرف می باشد در مصرف برق صرفه جویی کرده و درجه کولرهای خود را کم کنند.

قدیمی از انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان بسیج ادارات در استان خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا پایگاه های بسیج مستقر در ادارات بر نحوه مصرف برق نظارت داشته باشند؛ البته پس از اعلام تعطیلی روزانه ادارات در ساعت 13 و تعطیلی کامل ادارات در روزهای پنجشنبه مصرف برق در استان به میزان مناسبی کاهش یافته است.

وی با اشاره به رسیدن پیک مصرف برق در استان به 480 مگاوات در روزهای اخیر، بیان کرد: به منظور کاهش بار مصرفی فعلا در بخش های صنایع و کشاورزی غالبا از ساعات 12 ظهر تا 6 بعد از ظهر مدیریت مصرف و خاموشی ها اعمال می شود چرا که تامین برق منازل دارای اولویت است.

قدیمی به کاهش 50 درصدی مصرف برق ادارات در مقایسه با مدت مشابه(دوماهه اول سالجاری) اشاره کرد و گفت: مصرف برق ادارات از سوی شرکت توزیع نیروی برق رصد می شود و برق ادارات پر مصرف قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اینکه هیچ مجوزی در زمینه استفاده از رمز ارزها در استان اردبیل صادر نشده، از شناسایی 169 مرکز غیرمجاز رمز ارز در استان خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار و 796 دستگاه رمز ارز دیجیتال در سطح استان کشف شده که این دستگاه ها نزدیک به 4 هزار کیلووات مصرف داشته اند.

نصب بیش از 3 هزار کنتور هوشمند برای مشترکین پرمصرف

قدیمی از هوشمندسازی 3 هزار و 200 کنتور برق در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس قانون موجود در بودجه سال 1400 بار مشترکین پرمصرف تجاری و خانگی کنتورهای هوشمند نصب خواهد شد تا مصارف آنان بصورت آنلاین از سوی شرکت برق رصد شود که در صورت عدم صرفه جویی خصوصا در ساعات پیک مصرف، مشمول جریمه شده و نهایتا برق آنان قطع خواهد شد.

ناصر عبداللهیان معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز در این جلسه از خاموشی 26 هزار و 612 مورد روشنایی در اردبیل خبر داد و گفت: این خاموشی ها باعث صرفه جویی 4/861 مگاوات برق در استان شده است.

عدم همکاری شهرداری اردبیل در مدیریت مصرف برق

وی با گلایه از عدم همکاری شهرداری اردبیل در خصوص خاموشی چراغ های LED در سطح شهر، بیان کرد: طبق جلساتی که با شهرداری داشته ایم مقرر شد که این سازمان نسبت به خاموشی چراغ های زیباسازی شهری اقدام کند اما بجز مواردی معدود این همکاری از سوی آنان انجام نشد و حتی در مواردی چراغ هایی را که شرکت برق خاموش کرده بود مجددا از سوی شهرداری وصل شده است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در پایان از مردم خواست تا مراکز استفاده رمز ارزهای دیجیتال را به شرکت برق اطلاع دهند چرا که اگر ان اقدام قانونی منجر به قطعی برق آن منطقه نیز نشود در بلند مدت بدلیل ایجاد نوساناتی در برق باعث وارد آمدن خسارت به لوازم برقی ملحلاتی خواهد شد که رمز ارزها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز