خبرگزاری کار ایران

مرگ توله شیرهای باغ وحش تبریز به دلیل نارس بودنشان بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۸۳۴

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: مرگ توله شیرهای باغ وحش «باغلارباغی» تبریز به دلیل نارس بودن آنها بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، داوود غنی پور  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۷ تیرماه جاری، شیر مادر باغ وحش «باغلار باغی» تبریز، زایمان زودتر از موعد انجام داده بود.

وی ادامه داد: دامپزشک باغ وحش و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در این مدت، تلاش های لازم برای زنده ماندن این توله شیرها را انجام دادند، ولی به دلیل نارس بودن هر ۲ تلف شدند.

در شبانه روز گذشته اخباری مبنی بر مرگ ۲ توله شیر در باغ وحش «باغلارباغی» تبریز در فضای مجازی دست به دست می شود.

باغ وحش تبریز در زمینی به وسعت چهار هکتار در داخل محوطه مجموعه تفریحی «باغلار باغی» احداث شده که از ۳ بخش باغ پرندگان ، باغ حیوانات وحشی و باغ خزندگان تشکیل شده که بصورت منطقه ای از هم جدا شده و با طی مسیر به ترتیب قرار گرفته اند.

2 سال پیش نیز 2 توله شیر در این باغ وحش متولد شدند که اکنون در سلامت به سر می برند.

هشت پارک وحش دارای مجوز و پروانه بهره برداری در آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد سه پارک وحش شمیم یاس سراب، عینالی و باغلار باغی تبریز به دلیل وجود کرونا تعطیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز