خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری 50 میلیون تومانی در همدان با ایجاد صفحه جعلی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۷۹۰

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: کلاهبردار حرفه‌ای با ایجاد یک صفحه جعلی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری ۵۰ میلیون تومانی از یک شهروند همدانی کردند.

به گزارش ایلنا از همدان، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد بیان کرد: شاکی با وارد کردن اطلاعات خود در یک صفحه جعلی، اطلاعات بانکی خود را در اختیار فرد کلاهبردار قرار داده و مجرم اقدام به برداشت ۵۰ میلیون تومان از حساب مالباخته می کند.

وی اضافه کرد: مالباخته با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرده و کارشناسان این مجموعه رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار دادند که نتیجه آن بازگرداندن ۴۰ میلیون تومان بود.

رئیس پلیس فتا استان همدان با بیان اینکه تلاش برای شناسایی فرد کلاهبردار و بازگرداندن مابقی پول ادامه دارد اظهار داشت: با توجه به کلاهبرداری افراد سودجو با روش‌های مختلف در بستر فضای مجازی از جمله عملیات بانکی در قالب اینترنت بانک و سایت‌های جعلی خرید کالا، دستگاه اسکیمر، برنده شدن در قرعه کشی است.

سرهنگ سرخوش نهاد تاکید کرد: کلاهبرداران با طراحی صفحه های جعلی مشابه صفحات درگاه بانکی و قرار دادن لینک‌های فریبنده و مختلف، کاربران را برای انجام عملیات بانکی به درگاه مدنظر خود هدایت می‌کنند که با ورود به درگاه جعلی، اطلاعات بانکی قربانی در دسترس کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به خلاء های موجود در برخی از درگاه های بانکی سودجویان اقدام به ایجاد صفحات جعلی مشابه این صفحه ها می کنند بنابراین به شهروندان توصیه می شود برای انجام عملیات مالی از طریق اینترنت بانک، پیش از هر اقدامی از صحت اطلاعات و نشانی پایگاه اینترنتی (url) اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان اضافه کرد: هنگام وارد کردن اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کرده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز