خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان :

شرکت گاز زنجان نقشی در قیمت گذاری گاز و حامل‌های انرژی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۷۸۷

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، با بیان اینکه شرکت گاز نقشی در قیمت گذاری گاز و دیگر حامل‌های انرژی ندارد، افزود: مجلس طی مصوبه‌ای در اسفند ماه، آن را برای اجرا به دولت اعلام کرده و از فروردین ماه امسال بهای گاز بر اساس نرخ مصوب مجلس محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، موسی احمدلو طی جلسه ای مشترک در شرکت خالص‌سازان روی زنجان، بعد از شنیدن انتقادات صنعتگران سرب و روی از افزایش تصاعدی بهای گاز، افت فشار گاز و دشواری‌های ناشی از این مسائل، قول پیگیری موضوع را داد تا با اصلاح نرخ جدید بخشی از مشکلات این صنعت حل شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، ادامه داد: هدف ما افزایش کیفیت خدمات است تا از این رهیافت رضایت مشتریان باشد.

احمدلو، با بیان اینکه شرکت گاز نقشی در قیمت گذاری گاز و دیگر حامل‌های انرژی ندارد، افزود: مجلس طی مصوبه‌ای در اسفند ماه، آن را برای اجرا به دولت اعلام کرده و از فروردین ماه امسال بهای گاز بر اساس نرخ مصوب مجلس محاسبه می‌شود.  

وی، افزود: در سال‌های گذشته، شرکت‌های گاز استان سهم خود از پول حاصل از فروش گاز را بر می‌داشتند ولی از سال ۸۴ گاز بها به حساب خزانه واریز می‌شود و از خزانه سهم استان‌ها پرداخت می‌شود.
 

ما شیفته این آب و خاکیم

شرکت گاز زنجان نقشی در قیمت گذاری گاز و حامل‌های انرژی ندارد

در ادامه این نشست یوسف مرادلو، رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران،  نیز با انتقاد از سیاست‌های کلان در حوزه صنعت و معدن و مصائب متعدد در این عرصه خواستار عزم جدی از سوی دولت و مدیران دولتی برای حل این مشکلات شد.

مرادلو، با اشاره به حسن نیت و همراهی مدیر عامل شرکت گاز استان در جهت حمایت از صنعت و تولید، اظهار کرد: ای کاش مشکلات ما دست مدیریت استان بود، چون مشکلات در استان راحت‌تر حل و فصل می‌شوند ولی وقتی دستور از بالا می‌آید، کاری از دست مدیران استانی ساخته نیست.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران، ابراز کرد: ما نه براندازیم و نه دشمن، ما شیفته‌ این آب و خاک‌ایم ولی به نحوه‌ مدیریت دستگاه‌ها نقد داریم، باید همه‌ ما و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط کمک کنیم این اوضاع نامساعد بهتر شود.

وی، با بیان اینکه من خودم و تمام سرمایه‌ام را مال این آب و خاک می‌دانم، تاکید کرد: باید برای آبادانی و توسعه‌ رفاه و اشتغال در این مرز و بوم با جان و دل بکوشیم و هیچ قصوری نیز از جانب ما و مدیران مربوطه پذیرفته نیست.

مرادلو، افزود: در سالی که مزین به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی» است قیمت برق هفت برابر، گاز سه برابر، اسید چهار برابر و تعدادی مشکلات دیگر بر ما تحمیل شده است آیا این نوع مدیریت و قیمت‌گذاری‌ها، پاسخ دغدغه‌های ارزشمند رهبری است!؟ سئوال ما این است: دولت، ادارات دولتی و نهادهای ذیربط چه برنامه‌ای برای پشتیبانی و مانع زدایی دارند؟ ما انتظار داریم شعار رهبری بصورت صادقانه و دلسوزانه در سطوح مختلف محقق شود و ما صنعتگران هر آنچه هم در توان داریم برای تحقق آن می‌کوشیم ولی متاسفانه شرایط را برای فعالیت ما فراهم نمی‌کنند.

وی، با بیان اینکه ادارات ما بصورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و هماهنگی‌های لازم را باهم ندارند، ابراز کرد: بخش خصوصی در تولید برق مشارکت می‌کند تا کمک حال دولت باشد، بنا بر این نیروگاه‌ها برق تولیدی خود را به دولت می‌فروشند ولی وزارت نیرو می‌گوید من به جای پرداخت مستقیم پول برق به شما، گاز بهای شما را به شرکت گاز پرداخت می‌کنم، حالا چون دولت این پول را به شرکت گاز پرداخت نکرده، شرکت گاز یقه‌ی تولید کنندگان را گرفته و می‌گوید شما باید گاز بهای خود را پرداخت کنید، الان چند سال است می‌گوییم آقا دولت پول را از ما گرفته ولی به شرکت گاز پرداخت نکرده، این وسط تقصیر ما چیست؟ حالا شما می‌خواهید گاز تولید کنندگان برق را قطع کنید؟ در نتیجه نه زورمان می‌رسد نه مشکلات ما حل می‌شود و با این وضعیت ناگوار داریم می‌سوزم و می‌سازیم.

وی، ابراز امیدواری کرد: تا با درک مشترک و عزم مشترک بتوانیم بر مشکلات غلبه کرده و کشورمان را آنگونه که شایسته است بسازیم.

 مدیران استانی جسور باشند
شرکت گاز زنجان نقشی در قیمت گذاری گاز و حامل‌های انرژی ندارد

حمید علاماتی، نایب رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه مدیران استانی بارها در رابطه با کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها می‌گویند این دستور از بالاست و در اختیار ما نیست، خاطر نشان کرد: قطعا در دوره‌ مدیریتی همه‌ ما پیش آمده که یک کارمند ساده سازمان، اشکال بخشنامه‌ای را برای مدیر گوشزد کند و بگوید فلان قسمت این بخشنامه‌ یا ابلاغیه دارای اشکال است و اگر رفع شود بهتر می‌شود و احتمالا مدیر نیز آن را پذیرفته و برای مقام مافوق خود نیز جهت اصلاح امر آن را یادآوری کرده و در نهایت مسئله حل شده است، حال چگونه است که مدیران استانی با درک این مشکلات آن را به بالادستی‌های خود گوشزد نمی‌کنند! حداقل انتظار این است که مدیران استانی جسور باشند و در مواقعلازم گرهی از کار بگشایند.

علاماتی، ادامه داد: صنایعی مثل فولاد، مس، پتروشیمی و امثال هم مستقیما وابسته به دولت هستند و مواد اولیه آنها را دولت تعیین می‌کند و به طریق اولی همواره حمایت می‌شوند ولی سرمایه‌گذاری در صنایع سرب و روی تماما غیر دولتی است و با کارخانجات بزرگ دولتی که همواره حمایت می‌شوند خیلی فرق دارد.

وی افزود: از آنجایی که قیمت گذاری در بازار سرب و روی دست ما نیست و قیمت ماده معدنی ما و تعیین نرخ آن نیز دست دولت است، طبیعی است که این رابطه حمایتی نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت فراوری مواد معدنی ایران همچنین با بیان اینکه تصمیم گیری در رابطه با افزایش قیمت گاز تصمیم درستی نبود، اظهار کرد:  ما از مدیر عامل شرکت گاز استان می‌خواهیم پیامد این تصمیم را به مقام مافوق خود گوشزد کند.  

نایب رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران، تاکید کرد: مشکلات پیش آمده در حیطه‌ی اختیار تمامی مدیران دولت است و نباید آن‌ها در این خصوص شانه خالی کنند.

وی، اضافه کرد: به عنوان مثال مگر خوزستان ۶۰ درصد کاهش پیک بار را دارد که مدیرعامل توزیع برق آنجا گفته از آنجایی که دمای هوا در اینجا بالاست و مثل استان‌های دیگر کشور نیست، بنابر این نباید مشمول بخشنامه‌های اخیر بشود؟ حالا چطور مدیران آن‌ها می‌توانند چنین اقداماتی را بکنند ولی مدیران استانی ما نه. چرا ما از صنعت خود دفاع نکنیم و بگوییم این آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها به ضرر تولید ما در استان است.

این مسئول، با انتقاد از عملکرد ادارات برق، گاز  دارایی، به مشکلات صادرات نیز در استان اشاره کرد و گفت چرا باید صنعت و کار و کارآفرینی در استان زنجان این همه زمین گیر شوند، چرا باید بیشترین بودجه‌ی برگشتی در بین استان‌های کشور مربوط به استان زنجان باشد؟ مگر مردم این شهر کار و اشتغال و آسایش نمی‌خواهند که این همه کم لطفی در حق آنها روا داشته می‌شود.

علاماتی،  در پایان، این نشست یادآورشد: ما آماده‌ایم هر گونه مشاوره تخصصی در زمینه‌ی صنعت سرب و روی به مدیران استانی بدهیم تا آن‌ها پیگیر مشکلات این صنعت باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز