خبرگزاری کار ایران

رصد حیات وحش استان قزوین برای جلوگیری از بروز بیماری‌های احتمالی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۱۲۶

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: این اداره کل برای جلوگیری از شیوع بیماری در بین گونه های جانوری با توجه به خشکسالی و کم آبی به صورت مستمر آنها را پایش و رصد می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهران شنتیائی با اشاره به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در زمینه کنترل مهاجرت و افزایش تعارض حیات وحش با مردم و شیوع بیماری در بین آنها گفت: مهاجرت گونه های حیات وحش به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از این عوامل می تواند شرایط تغییرات اقلیمی باشد که به تبع آن در بعضی مناطق تعارضات حیات وحش می تواند شکل بگیرد.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: در حوزه حمله وحوش به دام،  قانونگذار موضوع بیمه را تعیین کرده و به فرمانداران، بخشداران، شوراها و دهیاران تاکید کرده تا نسبت به بیمه دام ها و کندوهای عسل اقدام کنند.

این مسئول گفت: در خصوص شیوع بیماری های احتمالی در حیات وحش نیز به صورت مستمر رصد و پایش در حیات وحش صورت می پذیرد و در صورت نیاز اقدامات لازم با هماهنگی دامپزشکی اقدام می شود.

شنتیائی اضافه کرد: استان قزوین دارای ظرفیت زیادی در زمینه گونه های جانوری و گیاهی است و این اداره کل تمامی تلاش خود را برای حفاظت از این گونه ها انجام می دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت : رصد و پایش این اداره کل در تمامی مناطق استان قزوین به ویژه مناطق حفاظت شده و مناطق شکار با تیراندازی ممنوع ادامه دارد و محیط بانان در این استان با تمام وجود در راستای حفاظت از این گونه ها تلاش می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز