خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد؛

تجمع اعتراض آمیز گاوداران دامغانی مقابل اداره برق/ دامداران شیرها را داخل جوی آب ریختند + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۱۹۵

پس از گلایه های بی شمار گاوداران دامغانی از قطعی‌های مکرر برق و بی تفاوتی مسئولان مربوطه، ساعتی پیش تعدادی از گاوداران شیرها را مقابل اداره برق شهرستان تخلیه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سمنان، صبح امروز - سه شنبه 15 تیرماه- تعدادی از گاوداران دامغانی با حضور مقابل اداره برق دامغان خواستار عدم قطع برق و تغییر رویه در قطعی های مکرر شدند.

آنها با تخلیه شیر گاوهایشان مقابل این اداره اعتراض خودشان را به گوش مسئولان رساندند.

مهم‌ترین گلایه گاوداران، کاهش شیر، بیماری ورم پستان و مشکلات ناشی از تغییر ساعات دوشش شیر به دلیل قطعی های برق بود.

روز گذشته در بسیاری از روستاهای بخش مرکزی و امیرآباد دامغان در دو نوبت صبح، عصر و شب برق قطع شد.

یکی از گاوداران شهرستان دامغان به ایلنا گفت: طی چند روزی که شاهد قطعی های مکرر برق هستیم هر راس از گاوهایم حدود 10 کیلو شیر کم کردند.

وی تصریح کردند : علاوه بر مشکلاتی که در تامین نهاده های دامی داشتیم مشکل قطعی برق و بلاتکلیفی گاوها نیز بر آن افزوده شد.

این گاودار معترض بیان کرد: اگر قرار باشد این رویه ادامه داشته باشد ناچاریم همه گاوهایمان را به کشتارگاه بفرستیم.

شایان ذکر است قیمت هر کیلو شیر حدود 5300 تومان است که با کاهش 10 کیلویی شیر از هر راس گاو، روزانه حدود 530 هزار تومان ضرر عاید یک گاوداری 10 راسی می شود.

چندی قبل ایلنای  سمنان گزارشی با عنوان «استمرار خاموشی‌های برق، گاوداران استان را فلج می‌کند/ بحران کمبود دام مولد در آینده نزدیک» در این باره منتشر کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز