خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کلافگی شهروندان مشهدی‌ از قطعی‌های بی‌برنامه برق/ فردا سه‌شنبه برق هر منطقه دو نوبت قطع خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۸۱۴

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه در دو روز آینده گرمای بی‌سابقه پیش بینی شده و با کمبود برق مواجه هستیم، برق مناطق مشهد دونوبت در روز قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، طی دو روز گذشته قطعی گسترده و طولانی برق در کلانشهر مشهد باعث اعتراض بسیاری از شهروندان این شهر شده است. 

این قطعی های طولانی به بیش از سه ساعت نیز رسیده و در حالی صورت می‌گیرد که دمای هوای مشهد در هفته جاری افزایش بسیار زیادی داشته است و گفته شده در روزهای آینده به اوج خود خواهد رسید. 

محسن مروی یکی از شهروندان مشهد در این خصوص به ایلنا گفت: شب گذشته برق منطقه ١٢ شهری مشهد و محدوده برج های یاس، به مدت سه ساعت و نیم قطع شد که باعث نارضایتی بیش از هزار ساکن این مجتمع شد، اداره برق هم هیچ شماره تماسی را پاسخگو نبود و مردم در بلاتکلیفی بسر بردند تا نهایتا ساعت ١٢ و نیم شب برق وصل شد. 

یکی دیگر از شهروندان مشهد که در بلوار وکیل آباد ساکن است نیز گفت: روز یکشنبه به مدت بیشتر از سه ساعت برق نداشتیم و کودک یک ساله ام از شدت گرما بی‌حال شده بود و نمی‌دانستم که باید به کجا مراجعه کنم و هیچ کس هم پاسخگو نبود که بدانم برق چه زمانی وصل می شود. 

وی ادامه داد: اگر این روند قطعی برق ادامه دار باشد قطعا مردم زیادی دچار مشکل خواهند شد و کسانی که مثل ما نوزاد در خانه دارند و سر ظهر برق منزلشان قطع می‌شوند، واقعا نمی‌دانند که در آن شرایط سخت چه باید کنند. 

معصومی که از ساکنان منطقه ابوطالب است نیز گفت: دی پی قطعی های مکرر برق یخچال منزلم که سال قبل آن را خریداری کردم سوخت و اکنون چند روز است که خسارت آن را بگیرم اما تاکنون به جواب درست نرسیدم و مستاصل شده ام. 

گرم ترین روزهای خراسان رضوی در پیش است 

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی نیز در خصوص گرمای بی سابقه استان گفت: بیشینه دمای امروز مشهد ۴۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که تا روز چهارشنبه ۲ درجه دیگر افزایش خواهد یافت.

او افزود: کمینه دمای هوای مشهد نیز در این بازه زمانی ۲ درجه افزایش یافته و از ۲۴ درجه امروز به ۲۶ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی  ادامه داد: بیشینه دما در مناطق گرمسیری خراسان رضوی در روز چهارشنبه هفته جاری از ۴۵ درجه سلسیوس نیز خواهد گذشت.

طی روزهای آینده شاهد روزانه دوبار خاموشی در هر منطقه هستیم 

عباس آذری سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با ایلنا گفت: طی دو روز گذشته و در جدول مشخص، قطعی برق به حداقل دوساعت افزایش پیدا کرده که گاهی این میزان زمان بیشتر نیز می‌شود. اما حداقل زمان برای قطع روشنایی همان ١٢٠ دقیقه است. 

وی تصریح کرد: در دو روز آینده شاهد گرم ترین روزهای سال در استان هستیم و پیش بینی شده تا هر روز دو نوبت برق مناطق قطع شود. زیرا با کمبود شدید تامین و تولید برق مواجه هستیم.

وی ادامه داد: طی مکاتبه ای که با استانداری انجام داده ایم، اگر  فردا ( سه‌شنبه) برخی ادارات و صنایع مشهد تعطیل نشوند، قطعا برق مناطق مختلف در دو نوبت قطع خواهد شد واکنون منتظر جواب از مدیران استانداری هستیم.

آذری همچنین گفت: سال جاری این احتمال نیز وجود دارد که در زمستان هم با خاموشی برق مواجه باشیم، زیرا در شرایط فعلی و گرمایش زمین، با پدیده سخت کمبود تامین برق مواجه هستیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز