خبرگزاری کار ایران

آثار برتر صنایع دستی ایلام برای دریافت نشان ملی معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۶۳۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: رشته‌های گلیم ساده و نقش برجسته، حصیر، چرم‌دوزی، صنایع چوب و .. برای معرفی دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: در بازدیدی که توسط کارشناسان معاونت صنایع‌دستی معرفی آثار برتر صنایع دستی ایلام برای دریافت نشان ملی از گارگاه‌های صنایع‌دستی سطح استان انجام شد رشته‌های گلیم ساده، گلیم نقش برجسته، حصیر، چرم‌دوزی، صنایع چوب، زیورآلات سنتی و .. برای معرفی دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: احترام به ارزش‌های محیطی، به کارگیری مواد اولیه، مسئولیت اجتماعی، اصالت، بیان هویت فرهنگی و ارزش‌های زیبایی شناختی سنتی، مرغوبیت صنایع‌دستی تولیدی، نوآوری در طراحی و قابلیت بازاریابی آیتم‌های حائز اهمیت در ارزیابی صنایع‌دستی استان هستند.

شنبه زاده یادآور شد:آثار برتر امتیازات ویژه‌ای همچون ارسال برای دریافت نشان بین المللی مهر اصالت بر اساس سهمیه‌بندی جهانی صنایع‌دستی، اعطای تسهیلات کم‌بهره، اعطای جایزه و نشان سیمین، اولویت اعزام برای شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی، نمایش آثار در نمایشگاه دائمی، معرفی و تأمین درصدی از هزینه‌های شرکت در دوره‌های آموزشی بین‌المللی صنایع‌دستی دریافت می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام یادآور شد: هنرمندانی که برای آثار خود نشان ملی مرغوبیت کسب کنند از امتیازاتی از جمله تسهیلات، بیمه و اولویت حضور در نمایشگاه برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود که هنرمندان به سمت تولید کالا‌های آلاینده زیست محیطی حرکت نکنند و به منظور دریافت نشان ملی و بین‌المللی مرغوبیت خود را با چارچوب‌های تعیین شده مطابقت داده و زمینه‌های تشویق و ترغیب آن‌ها فراهم شود.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز