خبرگزاری کار ایران

رشد 4 درصدی اهداءکنندگان خون در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۰۷۶

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: میزان اهداءکنندگان خون در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر فاطمه‌سادات مهدویانی افزود: در 3 ماهه نخست سال جاری 10 هزار و 712 نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال استان مراجعه کردند که از این تعداد 8955 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: در بین مراجعان اهداء خون استان مرکزی در سال جاری 8435 نفر اهدا کننده مرد و 520 نفر اهدا کننده زن ثبت شده است. 1014 نفر برای نخستین بار، 2848 نفر اهداکننده باسابقه و 5087 نفر نیز اهدا کننده مستمر در بهار سال جاری خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و کمتر شدن آمار مراجعه‌کنندگان ذخایر بانک خون این پایگاه با کاهش محسوسی روبرو شده و در این راستا نیاز است شهروندان با هر گروه خونی اقدام به اهدای خون کنند.

مهدویانی در رابطه با ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به کرونا با حضور در این پایگاه های انتقال خون، تصریح کرد: تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان داشت: ویروس کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود و افراد قبل از خون گیری معاینه می‌شوند. اگر هر یک از مراجعه کنندگان احتمال بسیار کم دارای علائم ابتلا به کرونا حتی به صورت خفیف باشند، از آنها خون‌گیری انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز