خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش رگباری باران در 9 استان کشور/کاهش دما در استان های ساحلی دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۳۳۸

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی گفت: امشب برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، اردبیل، زنجان و ارتفاعات استان‌های البزر، تهران و سمنان رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران، رعد‌وبرق و وزش باد‌های شدید و موقتی و در بعضی نقاط باد و گرد‌وخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه همچنین در این مناطق احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، برخورد صاعقه و جاری شدن روان آب وجود دارد، ادامه داد: فردا پنجشنبه همین شرایط جوی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های البزر، تهران و سمنان رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر مواج و متلاطم است، افزود: از امروز تا جمعه دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر که پیش از این گرم و شرجی بودند و همچنین استان اردبیل ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و هوا در این مناطق خنک می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: از فردا تا اواخر وقت جمعه برای جنوب کشور افزایش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و در این مناطق با دمای بالای ۴۹ درجه مواجه هستیم و هوا در استان‌های ایلام و خوزستان بسیار گرم می‌شود و ساکنین این مناطق حتما باید از تردد‌های غیر ضروری در اوایل روز و حوالی ظهر خودداری کنند و از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز آینده در شرق و جنوب کشور به ویژه منطقه زابل و شرق کرمان انتظار وزش باد‌های شدید، خیزش گرد‌وخاک و کاهش کیفیت هوا را داریم، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و در ساعات بعد از ظهر نیمه ابری می‌شود و گاهی با وزش باد مواجه است و بیشینه دمای آن به ۳۹ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز