خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

آغاز مجدد واکسیناسیون با رسیدن محموله های جدید واکسن از فردا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۰۴۷

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از جان باختن 9 هم استانی دیگر طی شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 962 هزار و 264 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 275 هزار و 126 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 111 هزار و 752 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 17 هزار و 549 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 292 هزار و 675 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن 9 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و 789 نفر اعلام کرد.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و 86 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 144 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی 265 هزار و 958 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی اعلام کرد:با توجه به ورود محموله های جدید واکسن به شیراز، از فردا آغاز واکسیناسیون گروه های هدف بر طبق زمان بندی بارگذاری شده در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام خواهد شد. بنابراین همشهریان عزیز برای اطلاع دقیق نسبت به مکان های واکسیناسیون حتما به سایت واکسیناسیون به نشانی       https://covidvaccine.sums.ac.ir/ مراجعه نمایند و تنها مرجع رسمی برای اعلام زمان و مکان واکسیناسیون این سایت، معرفی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: از آن جایی که تعدادی از شهرستان های جنوبی استان فارس متأثر از استان،های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و بوشهر در وضعیت قرمز می باشند و امکان انتقال این وضعیت به شهرهای مرکزی و شمالی استان می باشد، از مردم استان فارس خواست تا نسبت به رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات، حساسیت بالایی داشته باشند تا کادر درمان بتواند کنترل بیشتری نسبت به این بیماری داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز