خبرگزاری کار ایران

فردا سالن مطالعه کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری بازگشایی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۹۱۹

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: سالن‌های مطالعه ۵۵ کتابخانه عمومی استان از پنجم تیر بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، احمد فرهادی گفت: بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی، سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های واقع شده در مناطق نارنجی، زرد و آبی به ترتیب با ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد ظرفیت، فعالیت خود را از فردا شنبه پنجم تیر آغاز خواهند کرد.

فرهادی افزود: هم‌اکنون شهرستان‌های استان از نظر سطح هشدار در وضعیت زرد و نارنجی به سر می‌برند، از این رو تمامی سالن‌های مطالعه موجود در ۵۵ کتابخانه چهارمحال و بختیاری آماده ارائه خدمات حضوری به مراجعه‌کنندگان است.

وی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در بخش‌های مختلف کتابخانه شامل لابی، راهرو‌های مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه و تهویه مناسب سالن‌ها تأکید کرد.

فرهادی گفت: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها همچنان اولویت بر بهره‌گیری از فضای مجازی است و فعالیت کتابخانه‌های سیار و پیشخوان کتاب هم همچون گذشته دنبال خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، به اجرای ۲۷۰ برنامه فرهنگی در دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی نشست ادبی و نقد کتاب، برگزاری نشست مطالعاتی با محوریت سبک زندگی رضوی، نمایشگاه موضوعی کتاب و قصه‌گویی از جمله مهم‌ترین عناوین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری هستند که از این تعداد ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری، کوهرنگ، خانمیرزا، بن، سامان و اردل در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و کیار در وضعیت نارنجی (خطر زیاد) شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز