خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی واحدهای صنفی بردسکن از کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۷۴۶

رئیس اتاق اصناف بردسکن خسارت وارده ناشی از کرونا به واحدهای صنفی بردسکن را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

جواد رضایی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن گرامی داشت روز  ملی اصناف گفت: در شهرستان بردسکن ۴ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتحادیه صنفی وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ واحد آن فاقد پروانه فعالیت کسب هستند و ۲۵۰ واحد دیگر برای گرفتن پروانه کسب پرونده تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته بیش از ۵۰ واحد صنفی در اجرای طرح محدودیت های کرونایی تخلف داشته اند گفت: دراین راستا به ۱۸۰ واحد صنفی نیز  اخطار کتبی صادر شده است و از مجموع  واحدهای صنفی شهرستان تنها ۵ درصد طرح محدویت های کرونایی را اجرا نکرده بودند. 

رئیس اتاق اصناف بردسکن با اشاره به اینکه  ۷۰ درصد واحدهای صنفی دربردسکن اجاره نشین هستند گفت:  با توجه به افزایش مسکن در شهرستان  شاهد افزایش قیمت اجاره بهاء در شهرستان هستیم درصورتی که طبق قانون مالکین باید بین ۱۵ تا۲۰ درصد نسبت به افزایش قیمت اجاره بهاء اقدام کنند که متاسفانه برخی از مالکین تا ۱۰۰ درصد اجاره خود را افزایش داده اند که می طلبد متولیان امر در این حوزه نظارت ویژه ای داشته باشند چرا که با توجه به شرایط کرونایی و اقتصادی در توان واحدهای صنفی نیست که بیش ازاین اجاره پرداخت کنند. 

رضایی اظهار کرد: اتحادیه های صنفی بیش از یک میلیارد تومان بابت حق عضویت از واحدهای صنفی طلبکار هستند که به خاطر وضعیت رکود بازار با واحدهای صنفی مدارا می کند و بیشتر با رویکرد آرامش در سطح بازار حرکت کرده ایم.

وی به پرداخت تسهیلات کرونایی به واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: متاسفانه تنها تسهیلات کرونایی مشمول ۲۰ درصد از واحدهای صنفی دربردسکن شد. 

رئیس اتاق اصناف بردسکن به پروژه ساختمان اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: این پروژه با زیربنای ۱۸۰ متر مربع در دو طبقه در حال ساخت است که ظرف ۴۵ ماه آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد که اعتبار صرف شده برای اجرای آن بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که از محل فروش ملک قبلی اتاق اصناف و مشارکت خیران  و واحدهای صنفی تامین شده است.

وی همچنین این خبر را داد که تاپایان امسال نمایندگی اتاق اصناف در شهر انابد ایجاد و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز