خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای:

با اسلامی شدن کامل نظام فاصله داریم/ احتمالا هفته آینده رئیس قوه قضاییه اعلام می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۶۶۲

معاون دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای گفت: عده ای که معصوم نبودند، آمده اند و در خصوص عصمت و معصومیت رهبر سخن گفتند که اشتباه است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی فضائلی در نشستی که به مناسبت روز بسیج اساتید و میلاد امام رضا (ع) برگزار شد اظهار داشت: تفاوت نظام ما با سایر نظام ها، دینی بودن آن است و در راس این نظام، فقیهی قرار دارد که می خواهد نظام اسلامی در کشور جریان داشته باشد و به حمد الله در زمان امام و اکنون شاهد این اتفاق هستیم.

وی ادامه داد: ما در مرحله سختی هستیم، چراکه سیصد هزار مدیر در دستگاه اجرایی کشور از رئیس جمهور تا وزرا و مدیران و استانداران و غیره وجود دارد که همگی به طور کامل با معیار های اسلامی آشنا نیستند و برای داشتن جامعه اسلامی باید تلاش کنیم.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای تصریح کرد: رهبری انتظار متفاوتی دارد و در تبین این موضوع به نقل از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می گویم اسلامی بودن و تقید به احکام اسلامی از سوی رهبر معنادار است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی تعریف می کردند که "ای دوک" یکی از اشرار منطقه که مترصد دستگیری او بودیم و رهبر به دلیل اشرافی که به شرق کشور داشتند ایشون را می شناختند، را با دادن امان نامه دستگیر و خبر دستگیری را به رهبر اعلام کردیم. آقا تامل کردند و فرمودن چگونه دستگیرش کردید؟ پاسخ ما این بود که امان نامه بهش دادیم و سر قرار آمد و در حال حاضر دربازداشت ما است. ایشان فرمودند: باید آزادش کنید؛ مگر شما حکم خدا را نمی خواهید؟ بر اساس حکم خدا باید آزادش کنید. اگر امان نامه دادید نباید دستگیرش می کردید.

فضائلی اذعان داشت: این در یک نظام معلومی و غیر مبتنی بر احکام اسلام قابل فهم نیست. این شیوه رفتار، تربیتی است که حاج قاسم را مقید به احکام اسلامی می کند.

وی اظهار داشت: اگر در عرصه های مختلف این سوال پیش بیاید که چرا رهبر چنین کردند و چنین نکردند؟ باید مسائل مختلف را بررسی کنیم و تنها با یک نقطه نظر و یک تحلیل نمی توان به نتیجه رسید.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای در خصوص انتصابات صورت گرفته از سوی رهبری در سال های گذشته گفت: آقا افرادی که قصد منصوب کردنشان را دارند را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهند. اینگونه نیست که بر اساس یک نظر و یک موضوع انتخاب کنند.

وی با اشاره به موضوع عصمت افزود: افعال رهبری، مواضع و گفتارایشان را باید کلی ببینیم و معناش عصمت رهبر نیست. این بحث انحرافی است و در این شرایط ما رهبری را اینگونه شناختیم و می شناسیم و کسی می تواند از معصومیت دیگران سخن بگوید که خودش معصوم باشد. عده ای که معصوم نبودند، آمده اند و در خصوص عصمت و معصومیت رهبر سخن گفتند که اشتباه است.

فضائلی با بیان اینکه مورد قوه قضاییه تصمیم گرفته وفردی مشخص شده و احتمالا هفته آینده اعلام می شود، اضافه کرد: حریم شکنی های برخی از مسئولین نمی تواند دلیل باشد بر اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نباشند. همان طور که تمام کسانی که منصوب امام هستند از جمله امام جمعه اسبق اصفهان آیت الله طاهری از سوی رهبر حفظ شدند. حریم شکنی برخی افراد نیز سبب عدم حفظ آن ها از سوی رهبر در قطار انقلاب نشده است. این ویژگی مهمی است و نباید ساده از کنارش گذشت.

وی تاکید کرد: بنای آقا این است که آدم ها را تا آن لحظه آخری که امکان دارد حفظ کنند، مگر اینکه خود فرد بخواهد از قطار انقلاب پیاده شود و آن وقت دیگر حجت بر آن نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز