خبرگزاری کار ایران

حدود یک تن تریاک در فارس کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۴۷۲

پلیس فارس از کشف بالغ بر ۵۲۹ کیلوگرم تریاک در شهرستان نی‌ریز و همچنین کشف ۴۳۸ کیلوگرم تریاک با مشارکت پلیس خراسان رضوی، در ارتفاعات شهرستان مرودشت و دستگیری ۱۷ قاچاقچی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس در ایست و بازرسی "قطرویه" نی‌ریز به همراه کارکنان یگان تکاوری استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی "کرمان-شیراز" به ۲ دستگاه کامیون مشکوک شده و دستور توقف می‌دهند.

حبیبی با اشاره به اینکه راننده کامیون‌های گفته شده، به اخطار پلیس توجه نکرده و سعی در فرار داشتند، خاطرنشان کرد: پس از طی مسافتی و انجام تعقیب و گریز، ماموران پلیس موفق شدند هر ۲ خودرو را متوقف کرده و به مقر انتظامی منتقل کنند.

فرمانده انتظامی فارس گفت: در بازرسی از این کامیون‌ها ۵۲۹ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف و ۲ قاچاقچی حرفه‌ای در این ارتباط دستگیر شدند. این افراد پس از تکمیل پرونده با دستور مقام قضایی روانه زندان شده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این‌باره گفت: طی یک عملیات مشترک توسط ماموران فرماندهی انتظامی استان‌های خراسان رضوی و فارس، بالغ بر ۴۳۸ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده در تشریح جزئیات این خبر گفت: شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی با انجام اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند تعدادی قاچاقچی به صورت کوله‌ بر قصد انتقال یک محموله تریاک از استان‌های شرقی به شیراز را دارند.

وی با یادآوری اینکه موضوع شناسایی و دستگیری این افراد در دستور ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس و شهرستان مرودشت پس از هماهنگی با مقام قضایی با تجهیزات کافی به کوه‌های منتهی به روستای "ابرج" اعزام شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۱۵ نفر قاچاقچی کوله بر را دستگیر کرده و ۵ دستگاه سواری از نوع پژو پارس، تیبا و پراید را نیز توقیف کنند.

ملک‌زاده با بیان اینکه در پاکسازی از محل تردد قاچاقچیان ۴۳۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: بی شک احساس مسئولیت شهروندان در امر مبارزه با قاچاق و ارائه اطلاعات و اخبار پیرامون این معضل اجتماعی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ می‌تواند گام موثری در برخورد با سوداگران مرگ باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز