خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی اردبیل خبر داد:

افتتاح آزمایشگاه بیومولکولی با اعتبار 10 میلیارد تومان در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۲۹۹

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: پیشرفته ترین آزمایشگاه بیومولکولی دامپزشکی در منطقه شمال‌غرب کشور در اداره کل دامپزشکی استان اردبیل افتتاح و وارد چرخه فعالیت شد.

به گزارش ایلنا، بهلول تکلوی در حاشیه افتتاح آزمایشگاه بیومولکولی عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده تجهیزات و دستگاه‌های این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان توسط سازمان دامپزشکی کشور تهیه شده و با افتتاح و شروع فعالیت این آزمایشگاه علاوه بر صرفه جویی در زمان و جلوگیری از هزینه های اضافی حمل و نقل نمونه‌های آزمایشگاهی سالانه بالغ بر یک میلیارد تومان در هزینه‌های آزمایشگاهی صرفه جویی می‌شود.

تکلوی با بیان اینکه ضرورت وجود چنین آزمایشگاهی در استان از سال 1395 پیگیری شده و سرانجام بعد از 5 سال به بهره برداری رسید،  تصریح کرد: با افتتاح این آزمایشگاه دیگر نیازی به ارسال نمونه‌های مرضی و آزمایشگاهی اخذ شده در جریان رصد و پایش بیماری‌های ویروسی مختلف دام وطیور از جمله بیماری مهم و خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به آزمایشگاه‌های مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری های مختلف دام و طیور و تشخیص سریع و قطعی بیماری‌ها در راستای واکنش سریع و اقدام به موقع در کانون کوبی بایستی به سمت تجهیز و ایجاد چنین آزمایشگاه هایی در استان حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طیف گسترده ای از آزمایشات در بخش های مختلف سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی، کنترل کیفی مواد غذایی و آنالیز خوراک دام و طیور در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان انجام می شود.

تکلوی خاطرنشان کرد: علاوه بر آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان به عنوان آزمایشگاه مرجع در حال حاضر 4 باب آزمایشگاه دولتی دامپزشکی در شهرستان‌های بزرگ و 4 باب آزمایشگاه بخش خصوصی دامپزشکی در راستای آزمایش‌های تشخیص و پایش بیماری‌ها  در استان فعالیت می‌کنند. 

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: در جریان سه ماهه ابتدای سالجاری 24 هزار و 809 مورد آزمایش های مختلف تشخیص در آزمایشگاه مرکزی اداره کل انجام شده است.

وی جوابدهی آزمایشات در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و زمان، دقت بالای آزمایش های مختلف و تسریع در معدوم سازی نمونه تایید تشخیص بیماری و جلوگیری از هزینه های اضافی حمل و نقل را از مهمترین مزایای ایجاد این آزمایشگاه عنوان کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی در صدد تقویت آزمایشگاه مرکزی اداره کل و ارتقای آزمایشات پارا کلینیکی هستیم و قطعا در این راستا به استاندارد های لازم خواهیم رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز