خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

پیش بینی بارش باران در 2 استان کشور/خلیج فارس و دریای عمان مواج می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۹۸۰

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشورمان آسمانی صاف و آفتابی خواهیم داشت. اما از فردا جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده و نیز گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای امروز و فردا پیش بینی می‌شود در ارتفاعات شرق استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان برای ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار پراکنده و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ بدهد.

این کارشناس هواشناسی ابراز داشت: طی پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط باعث خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. تا روز شنبه هفته آینده در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که در برخی نقاط احتمال خیزش گرد و خاک یا غبار آلود شدن هوا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز خلیج فارس و شرق دریای عمان و روز جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم هستند. همچنین برای فردا و شنبه همین وضعیت برای دریای خزر هم پیش بینی می‌شود.

نقشینه درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز و فردا صاف و آفتابی و همراه با وزش باد خواهد بود. حداقل دمای تهران ۲۶ درجه پیش بینی می‌شود. حداکثر دما هم امروز ۳۸ درجه و فردا به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید. برای تهران پیش بینی می‌کنیم که روی ارتفاعات از فردا تا روز یکشنبه رشد ابر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز