خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد؛

آغاز عملیات آبرسانی به وحوش مناطق حفاظت شده استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۴۶۹

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به بروز خشکسالی شدید، عملیات آبرسانی روزانه به وحوش و گونه‌های جانوری مناطق تحت حفاظت این اداره کل در استان مرکزی توسط تانکر آغاز شد. کاهش محسوس بارندگی‌ از زمستان سال گذشته تاکنون موجب کم آبی و یا خشک شدن منابع آبی طبیعی در بسیاری از مناطق تحت حفاظت استان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جودکی افزود: بر این اساس و به منظور عبور از چالش جدی برای وحوش و گونه‌های جانوری به‌صورت روزانه آب به آبشخورهای تعبیه شده منتقل می‌شود. روزانه 20 هزار لیتر آب از طریق تانکر به مناطق تحت حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی منتقل شده و توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مناطق حفاظت شده استان مرکزی ترمیم و ضدعفونی آبشخورهای حیات وحش نیز انجام شده است تا از این حیث نیز با مشکل خاصی در راستای تأمین آب حیات وحش استان روبرو نشویم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: مخازن آب 360 مترمکعبی منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک نیز به مناسبت هفته محیط زیست به بهره‌برداری رسیده که این رخداد نیز نقش مؤثری در تأمین آب حیات وحش دارد.

جودکی تصریح کرد: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته 1224 کل و بز و 3170 قوچ و میش در مناطق حفاظت شده استان مرکزی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز