خبرگزاری کار ایران

ابتلای سه کودک مبتلا به سرخک در هرمزگان/شناسایی 25 بیمار دیگر در سیستان و بلوچستان،خراسان رضوی، تهران و آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۹۵۰

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سه کودک سه تا ۱۲ساله که با وجود تزریق واکسن، به سرخک مبتلا شده بودند، در بندرعباس، رودان و قشم شناسایی شدند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان عنوان کرد: با توجه به برنامه واکسیناسیون عمومی کودکان و برنامه کشوری حذف سرخک، حتی یک مورد ابتلا به این بیماری از نظر پزشکی طغیان است.

وی تصریح کرد: به دنبال شناسایی سه کودک مبتلا به سرخک، در مجموع ۹۸کودک دیگر که با آنها در تماس بودند، شناسایی شدند که هیچ یک از آنان مبتلا نبودند و مورد واکسیناسیون مجدد قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: از این تعداد از  ۲۰ کودک مشکوک نیز نمونه گرفته شد ولی هیچکدام مثبت نشدند.

نوروزیان اضافه کرد: بیماریابی خانه به خانه و آموزش چهره به چهره در مناطق محل سکونت کودکان مبتلا، از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه است.

این مقام پزشکی از خانواده ها خواست: واکسیناسیون به موقع کودکان را جدی بگیرند و در صورت مشاهده تب و علائم شبه سرماخوردگی به همراه دانه های جلدی در پوست کودک، ضمن جلوگیری از تماس کودک با دیگران، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، ضمن اعلام هشدار نسبت به طغیان سرخک، اظهار داشت: ۲۵بیمار در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان،خراسان رضوی، تهران و آذربایجان شرقی مشاهده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز