خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

برای هفت نفر در قزوین پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۸۷۲

دادستان قزوین گفت: تاکنون ۲ پرونده تخلفات انتخاباتی در کارگروه قضائی و حقوقی دادگستری استان با هفت متهم تشکیل و رسیدگی به آن با نظارت رئیس کل در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان قزوین گفت: پیرو مصوبات ستاد، ۲ کارگروه رصد فضای مجازی و حقوقی و قضائی را در استان تشکیل دادیم که کارگروه اول در برخی از سازمان‌ها و ادارات مورد مشابه دارد.

دادستان قزوین ادامه داد: تاکنون سه جلسه کارگروه رصد فضای مجازی در استان برگزار شده و از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم و باید عزم جدی برای اجرای مصوبات این جلسات داشته باشیم.

وی ابراز کرد: تاکنون ۲ پرونده تخلفات انتخاباتی در کارگروه قضائی و حقوقی دادگستری استان با هفت متهم تشکیل و رسیدگی به آن با نظارت رئیس کل در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: این پرونده‌ها با اتهاماتی مانند تهدید علیه بهداشت عمومی و تبلیغات زودهنگام تشکیل شده‌اند و متهمان آن‌ها نیز تا حدودی سرشناس هستند و شاید تا حدودی نیز طرفدار داشته باشند.

وی عنوان کرد: تاکنون مدیران کانال‌های پرمخاطب و با هویت را دعوت کرده‌ایم ولی مشکل اصلی با کانال‌هایی است که هویت مشخصی نداشته و بعضا ارتباطاتی با خارج از کشور دارند.

قاسمی گفت: از کسانی که خود را مدعی قانونگرایی و هدایت گروه‌ها و جریان‌های سیاسی می‌دانند انتظار می‌رود در اجرای قانون پیشقدم و مقید به قانون باشند؛ همچنین اگر سرشناسان یک جامعه در چهارچوب قانون رفتار نکنند نمی‌توانیم از دیگران انتظار قانونگرایی داشته باشیم.

وی افزود: برگزاری مناظره نامزدها با متولی‌گری رسانه ملی در حال برگزاری است که باید با تاکید بر بیان نقاط قوت و برنامه‌ها صورت گیرد.

دادستان قزوین اظهار کرد: قوه قضائیه در فرایند برگزاری انتخابات هیچ مداخله‌ای ندارد ولی سه وظیفه اصلی پیشگیری از تخلفات و جرائم، رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و نظارت را برعهده دارد و نظارت بر حسن اجرای قوانین و عملکرد مثبت مسئولان موجب مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات و افزایش اعتماد عمومی به نظام می‌شود.

وی تاکید کرد: افزایش سواد رسان از اهمیت بالایی برخوردار است و جرائم در فضای مجازی مشابه جرائم در فضای حقیقی است و متاسفانه اطلاعات حقوقی برخی از افراد و حتی فعالان رسانه از این فضا بسیار پایین است؛ از این پرداختن به این موضوع و آموزش در این راستا ضرورت دارد.

این مسئول عنوان کرد: در انتخابات، بیشترین تخلفات در زمان انتخابات به وقوع می‌پیوندد چه در تبلیغات زودهنگام یا تبلیغات خارج از مهلت که قانون‌گذار تعیین و جرم انگاری کرده است.

قاسمی گفت: تبلیغات له یا علیه نامزدها، انتشار فیلم‌های شخصی و خصوصی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، انتقال محتوای غیراخلاقی و تغییر فیلم و صوت از جمله این تخلفات بوده که در ماده ۷۳۷ و ۷۳۸ قانون مبارزه با جرائم رایانه‌ای آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز