خبرگزاری کار ایران

تعیین یکهزار و ۴۳۹ شعبه اخذ رأی ریاست جمهوری در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۷۶۶

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین گفت: هزار و ۴۳۹ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری در قزوین تعیین شده است که از این تعداد ۸۹۴ شعبه ثابت و ۵۴۵ شعبه سیار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اسدالله حمزه‌ای روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان قزوین، با اعلام این خبر گفت: هزار و ۴۳۹ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری در قزوین تعیین شده است که شاید ۱۰ شعبه دیگر به آنها اضافه شود که از این تعداد ۸۹۴ شعبه ثابت و ۵۴۵ شعبه سیار است.

مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین افزود: برای انتخابات شوراهای شهر نیز هزار و ۱۸۵ شعبه تعیین شده که ۷۰۸ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار است.

حمزه ای تصریح کرد: همچنین ۲۰۰ شعبه ثابت و ۲۶۷ شعبه سیار نیز برای انتخابات شوراهای روستاها تعیین شده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۹۶۴ نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره پنجم ۲۰ درصد کاهش یافته است.

این مسئول عنوان کرد: از این تعداد در  مجموع در هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات استان ۱۰۱ نفر احراز صلاحیت نشده اند و صلاحیت قریب به ۹۰ درصد ثبت نام کنندگان تایید شده است.

وی گفت: کسانی که تایید صلاحیت نشده اند می توانستند به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعتراض کنند که ۶۴ نفر اعتراض کرده اند و تا هشت خردادماه، نتیجه نهایی به استانداری اعلام می شود.

حمزه ای ادامه داد: در شوراهای روستایی استان نیز چهار هزار و ۷۱۶ نفر ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۱۲۴ نفر از ثبت نام کنندگان انصراف داده اند، افزود: از تعداد ثبت نام کنندگان شوراهای روستایی صلاحیت ۴۰۰ نفر در هیات اجرایی و نظارت احراز نشده است که تا امروز فرصت اعتراض داشتند.

وی با بیان اینکه شیوه نامه تبلیغات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده است، افزود: بنا داریم نامزدها را دعوت و جلسات توجیهی با آنها داشته باشیم.

حمزه ای گفت: تعرفه های انتخابات امروز به استان وارد می شود که آنها را یک هفته قبل از انتخابات بین شهرها و بخش ها توزیع می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز