خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خراسان رضوی گزارش می دهد؛

ضرورت افزایش مراکز نوبت دهی تعویض پلاک در کلانشهر مشهد/ صف تعویض پلاک از حوصله شهروندان هم فراتر رفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۴۴۰

مراکز تعویض پلاک خودرو از زمان شیوع کرونا تاکنون با مشکلات بسیاری همراه است که حتی با تمهیداتی مانند ثبت‌نام اینترنتی هم برطرف نشده و با موانعی چون پلاک‌گذاری همراه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با توجه به تعطیلی طولانی‌مدت مراکز تعویض پلاک در اوایل شیوع بیماری کرونا، این مراکز در زمان بازگشایی شاهد سیل مراجعان بودند، به‌نحوی‌که صف‌های طولانی در این مراکز شکل‌گرفت و همین امر، این مراکز را به یکی از کانون‌های خطر ابتلا به کرونا تبدیل کرد.

در این مدت راهکارهای مختلفی ازجمله طرح زوج و فرد برای کاهش مراجعان به این مراکز لحاظ شد، اما بازهم نتوانست آن‌طور که باید از شلوغی این مراکز کم کند، تا درنهایت همه‌چیز به‌نوبت دهی ختم شد و افراد حالا با مراجعه به سایت پلیس و این مراکز نوبت گرفته و در زمان نوبت مقرر به این مراکز مراجعه می‌کنند. 

اگرچه این اقدام موجب شده تا ازدحام در مراکز تعویض پلاک از بین برود، اما مشکل دیگر این میان ایجاد صف‌های نوبت‌دهی طولانی اینترنتی است، به‌طوری‌که برخی باید چند روز در صف انتظار بمانند.

مشکلات اخذ نوبت اینترنتی برای خریداران

احسان شادکام یکی از شهروندان مشهدی که برای اخذ نوبت اینترنتی به یکی از کافی‌نت‌ها مراجعه کرده است به ایلنا می‌گوید: از هفته گذشته برای اخذ نوبت اقدام کردم اما واقعیت این است که هنوز پس از ۱۰ روز موفق به دریافت نوبت اینترنتی نشدم.

وی اظهار می‌کند: به سایت پلیس مراجعه کردم اما نوبت‌های ۱۰ روز آینده در این سایت پرشده است و هنوز روزهای هفته آتی نیز بازگشایی نشده است.

وی بابیان اینکه تنها ۵۴ نوبت در این سامانه لحاظ شده است به ما می‌گوید: مشهد تنها دارای دو مرکز پلاک است که لذا با احتساب ۵۰ نوبت در هر مرکز، ظرفیت مراکزنوبت دهی به یکصد خودرو می رسد که  برای کلانشهری چون مشهد  این تعداد مراکز  بسیار اندک و آزاردهنده است.

فسخ قولنامه‌ها و افزایش هزینه برای خریداران

مسلم حقیقی یکی از فروشندگان خودرو نیز که همچنان باوجود گذشته دو هفته موفق به دریافت نوبت برای حضور به مرکز تعویض پلاک مشهد نشده است به ما می‌گوید: از آنجایی‌ که فروشندگان حاضر نیستند به دلایل مختلف پلاک خودروی خود را در اختیار خریدار قرار دهند لذا این موضوع در معاملات خودرویی درد سر ساز شده است.

وی اظهار می‌کند: متأسفانه اکنون شرایطی نیست که بتوان همان روز پلاک خودرو را تعویض کرد و لذا این موضوع بر روی توافق و هم‌چنین سلامت قولنامه‌ها تأثیر گذاشته است.

وی بابیان اینکه معمولاً وکالت‌های تعویض پلاک به‌صورت ۱۰ روزه تنظیم می‌شود لذا بسیاری از خریداران که در طی این ۱۰ روز موفق به انتقال سند خودرو نشدند وکالت‌نامه‌های آنها باطل‌شده و مجبورند که هزینه‌ای معادل ۱۳۰ هزار تومان را دوباره بابت تنظیم وکالت نامه پرداخت کنند و این موضوع جدا از پیدا کردن صاحب سند بر مشکلات تعویض پلاک افزوده است.

مسئول یکی از کافی‌نت‌های مشهد نیز در بلوار پیروزی در این خصوص به خبرنگار ایلنا اذعان می کند: وقتی تلفن مشتری و متقاضی را در سایت ثبت‌نام می‌کنیم کد تأیید و رهگیری از طرف سامانه با زمان بسیار طولانی همراه می شود.

ابراهیم طوسی در این رابطه می گوید: بعضی وقت‌ها  پس از  یک ساعت برای مشتری پیامک ارسال می‌شود که تا زمان رسیدن این کد مشتری عطای ثبت‌نام را به لقایش بخشیده است.

وی به ما می‌گوید: مردم تصور می‌کنند که ما در کافی‌نت پارتی‌بازی کرده و به آنها نوبت نمی‌دهیم زیرا به ما می‌گویند اگر سایت نوبت نمی‌دهد پس چگونه شبانه تمامی نوبت‌های سایت پر می‌شود؟

افزایش ساعت کار مراکز تعویض پلاک

سرهنگ حمیدرضا دهنوی رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایلنا می‌گوید: متأسفانه شیوع بیماری کرونا و هم‌چنین به دنبال آن تعطیلی موقتی مراکز پلاک موجب انباشت بسیاری از تقاضاها برای دریافت خدمات شد که این انباشت مشتریان در حال حاضر به اشکال متفاوت خودنمایی می‌کند.

وی بابیان این‌که تمامی تلاش همکاران بنده در راستای ارائه خدمات مطلوب و رفع نواقص احتمالی است اظهار کرد: تا پیش از تعطیلی مراکز پلاک روزانه افزون بر یک هزار خودرو خدمات دریافت می‌کردند لذا طبیعی است وقتی شما یک مرکز با این حجم متقاضی را یک ماه تعطیل کنید در ماه بعدی حجم تقاضا برای دریافت خدمات دو برابر می‌شود و تا زمانی که این موضوع به روال عادی خود بازگردد مستلزم گذشت زمان است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی  بابیان اینکه برای مدیریت این موضوع ساعات کار مراکز پلاک را در مشهد مقدس افزایش دادیم اذعان کرد: با توجه به اینکه بخشی از تقاضاها مربوط به گذشته است لذا این موضوع بر روی ثبت‌نام‌های اینترنتی نیز تأثیر گذاشته است که خوشبختانه در حال حاضر حجم بسیاری از این تقاضا پاسخ‌داده‌شده و تا ۱۰ روز آینده به شرایط عادی بازخواهیم گشت.

وی هم‌چنین در پاسخ به این سئوال که بسیاری از شهروندان و خریداران خودرو تاکنون موفق به دریافت نوبت اینترنتی نشده و این در حالی است که زمان وکالت‌نامه آن‌ها نیز رو به  پایان  است نیز پاسخ داد: در این راستا تمهیداتی اندیشیده شده تا شهروندانی که مهلت وکالت‌نامه آنها رو به اتمام است بتوانند خارج از نوبت و با مراجعه حضوری خدمات لازم را دریافت کنند.

سرهنگ دهنوی در این راستا اطمینان خاطر داد که مشکلات نوبت‌دهی در حال رفع و تا دو هفته آینده به روال عادی بازخواهد گشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز