خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ضرورت اخذ گواهی ایمنی برای تجهیزات شهر بازی / بیشتر تجهیزات در استان اردبیل فاقد مجوز هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۴۲۷

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: به‌رغم اعلام ضرورت اخذ گواهی ایمنی به شهرداری‌ها، اکثر تجهیزات مستقر در زمین‌های بازی استان فاقد مجوز بهره برداری هستند.

هاشم علایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا, در خصوص ضرورت اخذ مجوز بهره برداری برای تجهیزات شهربازی عنوان کرد: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد از سال 1388 تجهیزات شهربازی و زمین بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند. 

وی گفت: در این راستا تمامی تجهیزات مستقر در شهربازی‌های استان در طول سال و براساس برنامه زمان‌بندی شده، توسط شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی فنی قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: این بازرسی ها برای حفظ سلامت مردم و افزایش ضریب ایمنی توسط شرکت های مزبور انجام شده است.

علایی در خصوص آمار تجهیزات شهربازی و استاندارد سازی آن نیز بیان کرد: هم‌اکنون تعداد ۲۹۰ مورد تجهیزات شهربازی در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد ۱۶۸ مورد نیز غیرفعال بوده و از ۱۲۲ موردباقی مانده 83 مورد دارای مجوز بهره برداری معتبر از شرکت بازرسی فنی تائید شده هستند و مابقی درحال استاندارد سازی می باشد و از مالکان تعهد نامه مبنی بر عدم بهره برداری از تجهیزات تا زمان دریافت تائیدیه ایمنی اخذ می شود. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 227 مورد از تجهیزات شهربازی توسط شرکت های بازرسی فنی مورد بازرسی قرار گرفته, گفت: ضرورت استاندارد سازی تجهیزات شهربازی فاقد مجوز بهربرداری توسط مالکان  و جلوگیری از فعالیت تجهیزات مذبور توسط شهرداران مورد تاکید کرد . 

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل در ادامه ضمن تقدیر از جدیت و پیگیری دادگستری استان در خصوص استانداردسازی، نظارت و بازرسی تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی فعال در استان افزود: علیرغم اعلام ضرورت اخذ گواهی ایمنی به شهرداری‌ها، اکثر تجهیزات مستقر در زمین‌های بازی استان فاقد مجوز بهره برداری هستند.

وی گفت: انتظار می‌رود جهت جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی و به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، شهرداری‌های استان از فعالیت زمین‌های بازی فاقد مجوز بهره برداری ، اکیداجلوگیری به عمل آورند.

علایی خاطرنشان کرد: بدیهی است درصورت بهره برداری غیر مجاز از تجهیزات زمین بازی فاقد گواهی نامه ایمنی ، تمامی مسئولیت ها مربوط برعهده شهرداران خواهد بود .

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز