خبرگزاری کار ایران

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خبر داد:

رتبه یازدهم گیلان در تولید ناخالص داخلی کشور بدون احتساب نفت و گاز

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۰۷۷

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به تولید ناخالص داخلی 539 هزار میلیارد ریالی گیلان در جدیدترین گزارش حساب های منطقه ای ،گفت: سهم گیلان در تولید ناخالص داخلی با قیمت جاری بدون احتساب فعالیت استخراج نفت خام و گاز طبیعی 2/6 درصد و رتبه آن یازدهم بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، وحید طیفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار نتایج حساب های منطقه ای سال های 1390-97 کشور و گیلان و تدوین گزارش تحلیلی آن در استان، اظهار داشت: در سال 1397، تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری در کشور 25,830 هزار میلیارد ریال و در استان گیلان 539 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با تصریح بر اینکه سهم استان گیلان از تولید ناخالص داخلی با قیمت جاری در سال 1397، 2/1 درصد و رتبه آن سیزده بوده است،گفت: این در حالی است که در این سال سهم جمعیت استان از کشور برابر 3/1 درصد است.

طیفوری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این سهم در تولید ناخالص داخلی با قیمت جاری بدون احتساب فعالیت استخراج نفت خام و گاز طبیعی در سال 1397، 2/6 درصد و رتبه آن یازدهم بوده است.

طیفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان  مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه سرانه تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری استان در سال 1397، معادل 211 میلیون ریال است، افزود: متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی کشور در سال 1397، برابر 315 میلیون ریال و حدود 104 میلیون ریال بیش‌تر از مقدار مشابه آن در استان گیلان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین جایگاه استان از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی سال 1397 در مقایسه با سایر استان‎ها در رتبه هجدهم قرار دارد.

طیفوری با بیان اینکه سرانه تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری بدون فعالیت «استخراج نفت خام و گاز طبیعی» استان در سال 1397، معادل 210 میلیون ریال است، اذعان داشت:  متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی کشور در سال 1397، برابر 254 میلیون ریال و حدود 44 میلیون ریال بیش‌تر از مقدار مشابه آن در استان گیلان بوده است.

 معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در پایان تصریح کرد: جایگاه استان ازنظر سرانه تولید ناخالص داخلی سال 1397 در مقایسه با سایر استان‎ها همچون سال گذشته در رتبه شانزدهم قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز