خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ‌میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی:

کاهش 80 درصدی بازدید از موزه های استان مرکزی با شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۷۵۶

مدیرکل ‌میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: میانگین بازدید از موزه‌های این استان سالانه 50 هزار نفر بود که متأسفانه از زمان شیوع کرونا تاکنون این آمار با کاهش 80 درصدی همراه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی مرزبان همزمان با آغاز هفته میراث‌ فرهنگی و روز موزه‌ها در جمع خبرنگاران، افزود: شیوع ویروس کرونا خسارت‌های جدی در تمامی فعالیت‌های بخش‌های میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی داشته و موزه‌ها نیز با توجه به اینکه محیط سربسته هستند و تجمع جمعیت انسانی دارند به شدت از شرایط کرونایی آسیب دیدند.

وی ادامه داد: استان مرکزی دارای 12 موزه دولتی و یک موزه خصوصی است که در شهرهای اراک، ساوه، خمین، محلات، فراهان، تفرش، نراق، آشتیان و کمیجان استقرار دارند و بیش از 5000 اشیای تاریخی و ارزشمند را در خود جای داده‌اند. قدیمی‌ترین اشیای تاریخی موجود در موزه‌های استان مرکزی مربوط به  ظروف سفالی هزاره چهارم قبل از میلاد است که در موزه ساوه نگهداری می‌شود.

مدیرکل ‌میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: بازدید مجازی از موزه‌های استان و گنجاندن دروس آشنایی با میراث فرهنگی و موزه‌ها در کتاب‌های درسی از موضوعاتی است که در ایام شیوع کرونا بر روی آنها تمرکز شده است تا از این طریق خلاء بازدید حضوری به گونه‌ای جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز