خبرگزاری کار ایران

سختگوی ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح کرد؛

کاهش ۵۰ درصدی ابتلا به کرونا در اصفهان/ افزایش زمان فعالیت مترو اصفهان تا ساعت ۲۲

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۶۴۸

سختگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان نسبت به اوایل اردیبهشت جاری ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله غلامی اظهار داشت: تعداد تست‌های مثبت کرونا در اصفهان از ۴۷ درصد هفته گذشته به ۳۵ درصد رسیده است و پروتکل‌های بهداشتی در این استان تا حدود ۸۰ درصد رعایت می‌شود.

وی افزود: وضعیت استان و چهار شهرستان مهم از جمله چادگان، خوانسار، خور و بیابانک و بوئین میاندشت در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

غلامی ادامه داد: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان نسبت به اوایل اردیبهشت جاری ۵۰ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: توصیه ستاد استانی کرونا این است که با توجه به گرم شدن هوا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برنامه اصلی گنجانده و نظارت‌ها و بازرسی‌ها تشدید شود.

غلامی با اشاره به برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم اظهار داشت: با توجه به ضرورت نظارت و بازرسی مستمر مقرر شد بهداشت و درمان، آموزش‌ و پرورش و استانداری تیم‌های نظارت را به حوزه‌های امتحانی اعزام کنند تا برگزاری امتحان با کمترین خطر صورت بگیرد.

وی یادآور شد: تاکنون واکسیناسیون تمام گروه‌های بهداشت و درمان، پرسنل آزمایشگاه‌ها، اورژانس، داروخانه ها، مراکز سالمندان، کارکنان آرامستان‌ها و مشاغل پرخطر و گروه سنی ۸۰ سال انجام شده و واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۸۰ سال در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در ۲ مرکز پل شهرستان و مصلی اصفهان در زمره اقدامات بهداشت و درمان است.

غلامی با اشاره به وضعیت ترددها و حمل و نقل، تصریح کرد: مقرر شد از ابتدای خرداد، قانون زوج و فرد اعمال تا بخشی از ترافیک هسته مرکزی شهر اصفهان کنترل شود؛ همچنین فعالیت مترو اصفهان از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ خواهد بود و این در حالیست که پیشتر، قطار شهری تا ساعت ۱۸ فعال بود.

وی تصریح کرد: شبکه حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی هم با اکثریت ظرفیت ۷۵۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعالیت خواهند داشت و همچنان قانون تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد اجرا می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز