خبرگزاری کار ایران

نسبت به مدت مشابه سال قبل انجام شد؛

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۳۵۱

رئیس پلیس راهور نیشابور گفت: از ابتدای امسال تاکنون شمار تصادفات فوتی درون‌شهری ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ جواد حقدادی با بیان اینکه نیشابور نخستین شهر غیرمرکز استانی در سطح کشور است که از طرح ترافیک شهری برخوردار می‌شود در جمع خبرنگاران افزود: رانندگان اعمال قانون شده در خصوص جرائم راهنمایی و رانندگی که مبلغ آن‌ها دو برابر شده تا پایان دی ماه امسال برای تسویه حساب قانونی مهلت دارند.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح جلوگیری تخلفات شبانه که موجب سلب امنیت و آرامش عمومی و ایجاد آلودگی صوتی برای شهروندان می‌شود تاکنون ۶۴ دستگاه خودرو سواری توقیف شده و با ماشین‌های متخلف در صورت تکرار این موارد برخوردهای جدی‌تری انجام می‌شود و در این طرح نظارت‌ها به صورت نامحسوس و ثبت سیستمی است.

وی میزان کاهش سوانح رانندگی منجر به فوت را ۱۶ درصد، تصادفات جرحی ۲۷ درصد و برخوردهای خسارتی خودروها را در سطح شهر نیشابور ظرف یک سال اخیر ۵۷ درصد اعلام کرد و ادامه داد: شهر نیشابور طی سال‌های ٩٨ و ٩٩ به مدت دو سال پیاپی شاهد کاهش تصادفات رانندگی در حوزه‌های سه‌گانه فوت، جراحت و خسارت بوده است. 

رئیس پلیس راهور نیشابور با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون شمار تصادفات فوتی درون‌شهری ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شده است تصریح کرد: میانگین سن قربانیان حوادث رانندگی درون‌شهری نیشابور در گروه سنی ۵۵ سال به بالا ۶۰ درصد و رده سنی ۷۰ سال به بالا ۴۰ درصد بوده است.

حقدادی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد قربانیان تصادفات درون‌شهری در نیشابور عابران ‌پیاده می‌باشند یادآور شد: روزانه ۱۸۰ هزار دستگاه خودرو و ۲۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر نیشابور رفت و آمد می‌کنند.  

وی خاطر نشان کرد: در مجموع ٣٧ دستگاه دوربین در سطح شهرهای این شهرستان می‌باشد که از این تعداد ۱۲ دستگاه دوربین مخصوص کنترل سرعت و ۲۵ دستگاه دوربین ویژه نظارتی مشغول رصد رفتارهای رانندگی شهروندان هستند.

وی ادامه داد: همچنین ٣ دستگاه جدید دوربین کنترل ترافیکی به منظور تسهیل رفت و آمدهای خودرویی در شهرستان نیشابور در حال نصب هستند و به زودی فعال می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی نیشابور گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز و برخورد با تخلفات با اولویت هوشمند سازی و افزایش چتر نظارت الکترونیکی به طور جدی در دستور کار راهنمایی و رانندگی نیشابور قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز