خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف مشهد خبر داد؛

رکود ۱۰۰ درصدی کسب و کارهای اطراف حرم مطهر رضوی/ ضرورت اجرای دیجیتال مارکتینگ برای اصناف

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۸۳۷

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ درصد کسب و کار‌های اطراف حرم مطهر رضوی با رکود مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمود بنانژاد ورود واحد‌های صنفی متضرر از شیوع ویروس کرونا را به توسعه کسب و کار در فضای مجازی ضروری دانست و گفت: در ایام کرونا با توجه به تعطیلی‌ها و اینکه خیلی از مردم رغبتی به حضور فیزیکی در بازار نداشتند برخی از اصناف و بازاریان برای فروش محصولات خود به فضای مجازی ورود و فروشگاه‌های مجازی را راه‌اندازی کردند.

او افزود: آمار رسمی که بتوانیم بر آن تکیه کنیم که چه میزان از اصناف و کسب‌وکار‌های مشهد از فروشگاه‌های مجازی استفاده کردند نداریم، اما برآورد کلی به‌عنوان گردش کار پرداخت‌های اینترنتی بانک مرکزی حدود ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: سامانه‌ای را قبل از نوروز آماده کردیم تا هر واحد صنفی کالا‌های خود را در غرفه مجازی ایجادشده به فروش بگذارد و موضوع نظارت از این غرفه‌ها هم دنبال می‌شود تا بتواند فروش مجازی هم از این فروشگاه‌ها داشته باشند و تاکنون هم استقبال خوبی از این طرح‌شده است.

بنانژاد بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ درصد کسب و کار‌های اطراف حرم مطهررضوی با رکود مواجه هستند، زیرا عمده آن‌ها تا قبل از شیوع کرونا با ورود زائر و مسافر امرارمعاش می‌کردند و این در حالی است که طی یک سال گذشته زائری به مشهد نیامده و آن‌هایی هم که می‌آیند تمایلی به خرید و تفریح در مناطق گردشگری مشهد ندارند.

او تصریح کرد: افزایش نظارت بر فروشگاه‌های مجازی موجب افزایش تقاضای در بستر فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ می‌شود، چراکه جلب اعتماد افراد در فروشگاه‌های مجازی و پشتیبانی صحیح از خرید افراد موجب هجوم افراد به خرید‌های اینترنتی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز