خبرگزاری کار ایران

یک فعال زیست محیطی در گفت و گو با ایلنا از یاسوج:

آتش سوزی ارتفاعات لار و اَلور باشت مهار نشده است/ کار خاموش کردن شعله های آتش به سختی جلو می رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۴۷۰

یک فعال زیست محیطی از محل آتش سوزی ارتفاعات لار و اَلور شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که شعله های آتش هم اکنون در این ارتفاعات به سرعت در حال پیشروی است.

ناصر بازپور در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: روز پنجشنبه هفته گذشته شعله های آتش از ارتفاعات کوهستانی شاه بهرام شهرستان باشت شروع و در اواسط روز جمعه مهار شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل وزش بادهای شدید، خاموش نشدن ریشه های برخی از درختان کوهستانی و پوشش علفزاری شاهد شعله ور شدن دوبار آتش در ارتفاعات شادگان و لار بودیم، اظهارداشت: شعله های آتش از عصر روز جمعه ( دیروز ) در این ارتفاعات شدت گرفته و در حال پیشروی است.

این فعال زیست محیطی افزود: هم اکنون حدود 200 نیروی انسانی که بوسیله 2 بالگرد به ارتفاعات لار و اَلور باشت انتقال داده شده اند در حال خاموش نمودن شعله های آتش هستند اما بنظر من تا امروز عصر بدلیل وزش بادهای شدید و سخت گذر بودن منطقه امکان خاموش کردن این شعله ها وجود ندارد.

بازپور از حضور گسترده نیروهای مردمی در ارتفاعات عنوان شده خبرداد و خاطرنشان کرد: تاکنون بالگرد آب پاش به محل آتش سوزی اعزام نشده و شعله های آتش هم در ارتفاعات در حال پیشروی است.

به گزارش ایلنا، پارسال ۲۵۵ هکتار از جنگل ها و مراتع باشت بر اثر آتش سوزی دچار خسارت شد.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

بلوط، بادام و کیکم مهمترین پوشش گیاهی جنگل های این شهرستان است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز