خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد؛

موافقت با اخذ کمیسیون ماده 23 در شورای فنی دانشگاه علوم پزشکی سمنان/ کاهش ضریب اشغال تخت بیمارستانی در دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۴۳۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر کاهش ضریب اشغال تخت بیمارستانی همزمان با شیوع کرونا در دامغان گفت: روال اداری جهت اخذ کمیسیون ماده ۲۳ در شورای فنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان مطرح و موافقت شده است .

به گزارش ایلنا از سمنان، نوید دانایی گفت: بیمارستان دامغان با توجه به شرایط جمعیتی این شهرستان به عنوان یک بیمارستان در سطح و لایه ۲ شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های لایه ۲ با توجه به تعریف وزارت بهداشت و درمان باید ۵ تخصص جراحی، داخلی، قلب، اطفال  و زنان را بهمراه خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی را دارا باشند که این شرایط فراهم می باشد و در حال  در حال حاضر  علاوه بر رشته های فوق تعداد۴۴ پزشک متخصص در شهرستان دامغان نیز مشغول به کار می‌باشند که ۱۱ نفر از این پزشکان سال قبل معرفی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان یادآور شد: دو ظرفیت ارزشمند فوق تخصص غدد و جراحی مغز و اعصاب نیز برای نخستین بار امسال در بیمارستان دامغان مستقر گردیدند.

دانایی افزود: زیرساخت بهداشت و درمان در سطح استان سمنان بر اساس شاخص های وزارت بهداشت در استان سمنان و شهرهای مختلف آن فراهم است و کماکان برنامه های توسعه را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: بیمارستان ولایت دامغان با ۱۶۸ تخت مصوب ، در سال ۹۷ به میزان ۶۰ درصد ، در سال ۹۸ به میزان ۶۲ درصد و در سال ۹۹ به میزان ۴۶ درصد  اشغال تخت داشته است که نشان می‌دهد این بیمارستان بصورت مستمر در حال فعالیت بوده و هیچگاه تعطیل نشده است و در هیچ کجای استان هیچ بیماری از خدمت محروم نماند و در اوج کرونا نیازی به فضاهای خارج بیمارستانی جهت ارائه خدمت پیدا نکردیم.

نوید دانایی تصریح کرد: در طی چند ماه گذشته یک بخش آی‌سی‌یو با ظرفیت ۱۰ تخت به بیمارستان دامغان اضافه شد که هنوز امکانات این بخش توسط وزارت بهداشت و درمان به ما تحویل نشده ، اما با استفاده از محل منابع و تجهیزات موجود دانشگاه این بخش را بصورت کامل تجهیز و آماده‌سازی نمودیم و این ظرفیت سازی در دیگر نقاط هم اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان دامغان نیز مانند سایر مراکز درمانی استان نیاز به بهبود شاخص  نیروی انسانی دارد و در این راستا از ۳۵۰ ظرفیت استخدامی استان، ۸۶ ظرفیت به شهرستان دامغان اختصاص یافت که متاسفانه همچنان ۱۶ ظرفیت از این میزان خالی مانده است، چرا که عملاً کسی از این ظرفیت استقبال ننموده و متقاضی ثبت‌نام و استخدام در آن رشته ها از جمله رشته های پزشکی و پیراپزشکی نبوده است.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: سال ها است که در کل استان به ویژه در شهرستان دامغان و گرمسار دچار کمبود پرستار می باشیم و در طی این مدت با ابتکار عمل صورت گرفته تلاش کردیم با رایزنی های مختلف مجوز جذب پرستار بومی را اخذ نمایم تا با اخذ تعهد به مدت ۱۲ سال خدمت در این منطقه را ارائه نمایند، دانشجویان پرستاری جذب شده بر اساس این مجوز ،  سال ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شده و بصورت متوسط، سالانه ۱۵ پرستار به بیمارستان‌های این مناطق افزوده می‌شود.

 

 
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز