خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان خبر داد:

کاهش 48 درصدی بارندگی قزوین نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۲۷۷

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین، کاهش بارندگی های سال زراعی استان را نسبت به سال گذشته 48.6 درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی آخوندی با اعلام این خبر گفت: میزان بارندگی‌های سال زراعی استان از مهرماه سال ۹۹ تاکنون و براساس پهنه بندی ۱۹۲.۵ میلی‌متر بوده که این میزان نسبت به بلند مدت ۳۲.۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۴۸.۶ درصد کاهش داشته است.

کارشناس هواشناسی استان افزود: میزان بارندگی‌های سال زراعی شهر قزوین نیز تاکنون ۲۲۵.۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۳۹ درصدی روبه رو شده است.

آخوندی اضافه کرد: بیشترین میزان کاهش بارندگی‌های سال زراعی امسال در استان قزوین مربوط به شهر کوهین با ۵۱ درصد کاهش است.

وی افزود: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، از فردا روند افزایش تدریجی دما در استان آغاز خواهد شد و تا اواسط هفته جاری نیز شاهد جوی پایدار در سطح منطقه خواهیم بود.

آخوندی بیان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با پنج و قزوین و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و کمیته دمای هوای قزوین طی این مدت ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز