خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری انجام شد؛

افتتاح ۴ طرح صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام همزمان با ۵ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۷۸۰

استاندار البرز از افتتاح چهار شرکت در حوزه های تولید تجهیزات پزشکی، مواد بهداشتی، قطعات لوازم خانگی و تولید انرژی به ارزش حدود چهار هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۲۵ نفر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با حضور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور، خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، عزیزالله شهبازی روز پنجشنبه با حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام، اظهار کرد: امروز بیست و سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ۴ طرح مهم با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این ۴ طرح در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و ایمپلنت های فیزیوتراپی، تجهیزات مورد نیاز لوازم خانگی، تولید انرژی برق و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند.

شهبازی با بیان اینکه این اقدام در مسیر تحقق شعار سال براساس منویات مقام معظم رهبری قرار دارد، گفت: برای راه اندازی این تعداد واحد تولیدی بیش از 400 میلیارد تومان از اعتبارات بخش خصوصی هزینه شده و بستر اشتغال ۱۲۵ نفر به صورت مستقیم فراهم شد.

سی هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در  پیام البرز جذب شد

نادر ثناگو مطلق، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در این مراسم، اعلام کرد که سی هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی طی چهار سال گذشته در این منطقه جذب شده است.

وی افزود: همچنین در همین مدت حدود سه هزار فرصت شغلی در منطقه جذب و بیش از ۱۰۰ هکتار توسعه ناحیه های صنعتی را داشته ایم.

ثناگو با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته بیش از ۲ برابر عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام در مقایسه با ۲۰ سال قبل آن بوده اظهار داشت: در بخش فرودگاهی  با صدور مجوز افزوده شدن فعالیت مسافری به فرودگاه توسط هیات دولت در سال ۹۸  مطالبه بیست ساله جمعیت سه میلیون نفری استان به تحقق پیوست و  هم اکنون بخش فرودگاهی در هر سه زمینه مسافری،باری و آموزش فعالیت مناسبی وجود دارد.

ثناگو مطلق افزود: هم اکنون فرودگاه پیام با توجه به زیرساختهای ایجاد شده به عنوان آلترناتیو  پدافند غیرعامل و مدیریت بحران فرودگاههای دیگر از جمله فرودگاه امام(ره) و مهرآباد می باشد.

صادرات پیام ۲ برابری در سال ۹۹

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صادرات صورت گرفته از گمرکات مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره و خاطر نشان کرد: صادرات از این منطقه در سال ۹۹ نسبت به مشابه سال قبل جهش بیش از ۲ برابری داشته و صادرات به حدود یک میلیارد دلار نزدیک شده است .

ثناگو مطلق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیام  تبدیل به منطقه ویژه تخصصی اقتصاد دیجیتال گردیده گفت: امروز اکو سیستم مناسبی برای شرکتهای حوزه تولید و خدمات بخش آی.تی، آی.سی.تی،  الکترونیک و همچنین شرکتهای دانش بنیان و  هایتک در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ایجاد شده، به نحوی که طی ۲ سال گذشته با وجود محدودیت های ناشی از تحریم و همچنین شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۵۰ شرکت در این منطقه مستقر شده اند.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۰۰ شرکت متقاضی استقرار در منطقه هستند که با توجه به مصوبه اخیر کمیسیون تخصصی شورای عالی اقتصاد مبنی بر اختصاص هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت ها در این منطقه امیدواریم امکان تحقق استقرار شرکتها میسر شود .

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه با بیان اینکه پیام تبدیل به قطب دیتا سنتر کشور شده گفت: به همین منظور تمام مراکز داده بزرگ کشور در این منطقه ایجاد و یا در حال تکمیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به انجام فاز نخست مطالعات اتصال منطقه ویژه اقتصادی پیام به ریل راه آهن و همچنین درخواست اتصال بزرگراه جنوبی تهران- البرز خاطر نشان کرد: امیدواریم که با عنایت دولت این مهم تحقق یافته و شاهد شکوفایی این منطقه به کانون توسعه صنایع در جوار پایتخت و قلب استان البرز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز