خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد :

تولد اولین بزغاله وحشی در منطقه الموت استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۵۰۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: اولین بزغاله کوهی منطقه الموت غربی استان قزوین چشم به جهان گشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهران شنتیایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به تولد اولین برغاله کوهی منطقه الموت غربی گفت: بزهای کوهی پس از 160 روز بارداری به مناطق سخت گذر (ارتفاعات 1500متری ) و شکاف کوه‌ها در مناطق حفاظت شده می‌روند و وضع حمل می‌کنند و فصل بهار زمان زایش وحوش به‌شمار می‌رود و این مهم مسئولیت محیط‌بانان در حفاظت از وحوش ساکن در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان را دو چندان کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین  ادامه داد: بزهای وحشی اغلب دو قلوزا هستند و علت زادآوری خوب این گونه جانوری در مناطق مختلف استان، امنیت حاکم بر مناطق و تغذیه مناسب است.

وی ابراز کرد: با هدف جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و زادآوری بهتر حیات وحش، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی مناطق را کنترل می‌کنند تا فضای آرام و مطلوب ایجاد شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین از ممنوعیت ورود افراد به زون‌های حساس مناطق مختلف زیست محیطی خصوصا مناطق تحت مدیریت محیط زیست خبر داد و گفت: هیچ مجوزی برای بازدید از این مناطق تا پایان فصل زایش، صادر نمی‌شود و یگان حفاظت محیط زیست با گشت‌های شبانه روزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده و حساس به شکل جدی مسئولیت کنترلی خود را اعمال خواهند کرد.

شنتیایی اظهار کرد: بزغاله‌ها در دو سالگی به بلوغ می‌رسند و از سال دوم آماده افزایش بزغاله و افزایش جمعیت کل و بز منطقه می‌شوند و استان قزوین با دارا بودن 4 منطقه حفاظت شده و سه منطقه مستعد زیست، گونه کل و بز با حضور 50 محیط بان حفاظت می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: در این ایام به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات کرده و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را مرتکب می‌شود برخورد قانونی اعمال و هیچگونه گذشتی نخواهد شد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز